واکنش آمریکا به تصمیم انگلیس درباره ائتلاف نظامی در خلیج فارس

گروه جهان الف،   3980514206

آمریکا به تصمیم انگلیس درباره پیوستن به ائتلاف دریایی واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا به تصمیم انگلیس برای پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز و باب‌المندب واکنش نشان داد.

پنتاگون با استقبال از تصمیم اخیر انگلیسی‌ها، اعلام کرده است که امنیت عبور و مرور دریایی چالشی بین‌المللی بوده و به دنبال همکاری با انگلیس و همپیمانان دیگر برای تضمین جریان آزاد تجارت هستیم.

ساعاتی پیش وزیر دفاع انگلیس از همراهی لندن با واشنگتن در ائتلاف ادعائی آمریکا در تنگه هرمز به بهانه آزادی کشتیرانی خبر داد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در این باره اعلام کرد که کشورش با نیروی دریایی آمریکا به منظور تأمین امنیت ادعائی واشنگتن برای کِشتی‌ های تجاری در تنگه هرمز همکاری خواهد کرد.

پیوستن انگلیس به ائتلاف آمریکا در حالی تائید شده که پیش از آن هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در سخنانی اعلام کرد که برلین هیچ تمایلی برای پیوستن به ائتلاف آمریکائی در تنگه هرمز ندارد.

وزیر خارجه آلمان در این خصوص گفت: اگرچه لندن ترجیح داد به آمریکا بپیوندد؛ ما این کار را نمی کنیم. ما به دنبال ائتلاف اروپائی هستیم.

آمریکا طی چند هفته گذشته با طرح ادعای مقابله با اقدامات ضدامنیتی در منطقه خلیج فارس مدعی تلاش برای تشکیل ائتلاف دریایی در منطقه شده است، اما در این ارتباط هنوز توفیقی به دست نیاورده و بسیاری از کشورها مخالفت خود را نسبت به عضویت در ائتلاف مورد نظر آمریکا اعلام کرده‌اند.

علاوه بر آلمان، دولت ژاپن نیز به طور رسمی اعلام کرده است که تصمیمی برای مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ندارد.