پروتئین‌های گیاهی مصرف کنید

گروه سلامت الف،   3980514128

محققان در مطالعات متعددی نشان دادند که پروتئین‌های گیاهی بسیار بهتر از پروتئین‌های حیوانی هستند.

پروتئین‌های گیاهی مصرف کنید

به گزارش فارس، مطالعات متعددی نشان داده که گوشت به عنوان یک منبع پروتئین چندان سالم نیست و دریافت پروتئین‌های گیاهی بهتر است.

براساس گزارش «پاپ‌ساینس»، دلایل قانونی برای اینکه پروتئین‌های گیاهی مانند لوبیاها از گوشت‌ها مفیدتر و سالم‌تر هستند، وجود دارند که در اینجا با آنها آشنا خواهید شد.

پروتئین گیاهی مواد مغذی و فیبر بیشتری دارد

گوشت حیوانات منبع غنی از مواد مغذی است. اگر شما گوشت‌های حیوانات مختلف را بخورید می‌توانید تمام آمینواسیدهای مورد نیاز خود را برای تولید پروتئین‌های بدن خود و ویتامین هایی مانند، B12، نیاسین، تیامین، B5، B6، B7 و ویتامین A و K دریافت کنید.

افرادی که پروتئین‌های گیاهی را تاحدودی مصرف می‌کنند، عادات سالم‌تری دارند

دانشمندان در مطالعات خود، افرادی را که پروتئین‌های گیاهی و حیوانی مصرف می‌کردند، با یکدیگر مقایسه کردند و پس از آن دریافتند، افرادی که پروتئین گیاهی مصرف می‌کردند زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری داشتند؛ آنها کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند و انواع سرطان‌ها در بین آنها کم است.

گوشت چربی‌های اشباع شده بیشتری دارد

یکی دیگر از دلایلی که شما باید از خوردن گوشت اجتناب کنید این است که گوشت‌ها دارای چربی‌های اشباه‌ شده هستند. چربی‌های اشباه شده در دمای اتاق جامد هستند و در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نقش مهمی دارند زیرا باعث افزایش کلسترول خون می‌شوند. از همین رو مواد غذایی از جمله آجیل‌ها، آوکادو و ماهی‌ها چربی‌های اشباع‌شده کمتری نسبت به گوشت قرمز دارند و بنابراین آنها چربی‌های سالم‌تری هستند.