بحرین، ایران و قطر را به «فتنه انگیزی» متهم کرد

گروه اقتصادی الف،   3980513202

وزیر کشور بحرین مدعی شد که ایران و قطر می‌خواهند مردم این کشور را علیه حاکمیت بشورانند اما مردم بحرین به آل خلیفه وفادارند.

به گزارش فارس، سرلشگر «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین امروز صبح (یکشنبه) در یک جلسه کاری بخش عمده سخنان خود را به حمله علیه ایران و قطر اختصاص داد.

به نوشته روزنامه بحرینی «اخبار الخلیج» او در حالی که سعی داشت مشکلات جامعه بحرین را به گردن ایران و قطر بیاندازد، مدعی شد که ایران شیعیان بحرین را تحریک می‌کند و قطر نیز دست به تحریک شیعیان و اهل سنت می‌زند.

او که از سال ۲۰۰۴ وزیر خارجه بحرین است و سرکوب انقلاب سال ۲۰۱۱ به دست نیروهای تحت امر وی صورت گرفت، مدعی شد که مردم بحرین خود را وفادار به خاندان سلطنتی می‌دانند اما ایران و قطر تلاش دارند فتنه‌انگیزی کرده و در بحرین آشوب به راه بیاندازند.

اتهامات این مقام بحرین علیه ایران و قطر در حالی که دادستانی بحرین در پنجم مرداد گذشته از اعدام دو تن از انقلابیون به نام‌های «احمد عیسی الملالی» (۲۴ ساله) و «علی محمد العرب» (۲۵ ساله) خبر داد. 

مقامات بحرینی مدعی شدند که این دوجوان شیعی پس از اعتراف اعدام شدند، این در حالی است که جمعیت الوفاق بحرین گفته اعترافات دو جوان اعدام شده تحت شکنجه بوده است.