وزیر بهداشت: با وجود زورگویی‌های آمریکا، کمبود داروهای اساسی نداریم

گروه اجتماعی الف،   3980513098 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت در بازدید از داروخانه بیمارستان سرپل ذهاب گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها و زوری که به ما می‌گویند برای نقل و انتقال پول خرید دارو و مسایل دیگر، اما همکاران ما نگذاشتند که در نقاط دوردست کمبود داروهای اساسی داشته باشیم و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر بهداشت: با وجود زورگویی‌های آمریکا، کمبود داروهای اساسی نداریم

دکتر سعید نمکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اوضاع بازار دارویی کشور، گفت: علیرغم همه تحریم‌های ظالمانه آمریکا و فشارهایی که روی ماست، سعی کردم در حوزه دارو به گونه‌ای عمل کنم که داروهای اساسی به خصوص در مراکز دولتی کمبود نداشته باشند.

وی در عین حال گفت: البته قطعا ممکن است نسخه‌هایی هم دست مردم باشد که باعث سرگردانی آنها شود. اما باید گفت که این موارد از داروهایی هستند که چون مشابه تولید داخل دارند، با توجه به سیاست‌های حمایت از تولید داخل، اجازه واردات آنها را نمی‌دهیم.

نمکی افزود: اما با این حال باز هم مشاهده می‌شود که برخی از پزشکان نوع خارجی دارو را برای بیمار نسخه می‌کنند و بیمار در تهیه داروی تجویزی سرگردان می‌شود. در این موارد نیز در حال اطلاع‌رسانی به پزشکان هستیم تا این چنین داروهایی را نسخه نکنند.

وی تاکید کرد: اما در مجموع واقعیت این است که همانطور که مشاهده کردید چه در داروخانه‌های سرپل ذهاب و چه داروخانه‌های دیگر، در زمینه داروهای اساسی در هیچ داروخانه‌ای بویژه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، کمبود نداریم.