مشاور ظریف: وزارت خارجه آمریکا توسط «سیا» اداره می‌شود

گروه جهان الف،   3980512168 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور وزیر خارجه ایران عنوان کرد: با تحریم ظریف، آمریکا کل مفهوم دیپلماسی را هدف می‌گیرد و این اتفاق هنگامی رخ می‌دهد که وزارت خارجه توسط «سیا» اداره شود.

به گزارش فارس، «بهزاد صابری» مشاور وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) در خصوص تحریم محمدجواد ظریف از سوی آمریکا در صفحه توئیترش نوشت: «وزارت امور خارجه مسئول اجرای سیاست خارجی ایران است و ظریف نه فقط سخنگوی اصلی ایران، بلکه فرمانده کل دیپلماسی است.»

وی افزود: «با تحریم ظریف، آمریکا کل مفهوم دیپلماسی را هدف می‌گیرد. این اتفاق هنگامی رخ می‌دهد که وزارت خارجه توسط سیا اداره شود.»

صابری روز پنجشنبه نیز در توئیتی در پی تحریم ظریف از سوی آمریکا نوشته بود: «پامپئوی بیچاره به نظر خیلی سردرگم می‌رسد. هفته گذشته سعی کرد ادای رونالد ریگان در برابر شوروی را در بیاورد و خواستار گفتگو با مردم ایران شد. این تلاشش جواب نداد و خود را مفتضح کرد. حالا ظریف را در فهرست تحریم‌ها گذاشته است و تلاش می‌کند صدای او را خفه کند. این هم جواب نخواهد داد. اما به خیالبافی ادامه دهید، آقای پامپئو.»

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه از سوی آمریکا تحریم شد. ظریف در واکنش به این اقدام آمریکا در توئیترش نوشت: «ایالات متحده می‌گوید مرا به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»

وزیر خارجه همچنین در توئیت دیگری نوشت: « ما می‌دانیم گفتگو و صلح خواهی تهدیدی برای موجودیت «تیم بی» است؛ و از آنجا که دلیل تحریم من را سخنانم عنوان کرده‌اند، آیا مردم آمریکا به مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا) برای خواندن نوشته‌های من و یا گوش دادن به مصاحبه هایم نیاز دارند؟! »