وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت با اولویت "پیشگیری" ادامه می‌یابد

گروه اجتماعی الف،   3980512127

وزیر بهداشت از ادامه طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: در مرحله دوم این طرح، اولویت پیشگیری بر درمان مورد تاکید است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی امروز (۱۲ مرداد) در آیین افتتاح بیمارستان قدس پاوه با اشاره به دستاوردهای عظیم نظام در عرصه سلامت در سالهای پس از پیروزی انقلاب گفت: کاهش مرگ و میر زنان و کودکان و کاهش بیماری های واگیر از جمله این دستاوردها است. همچنین حرکت های خوبی در زمینه کاهش بیماریهای غیرواگیر در کشور صورت گرفته است.

وی به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کشور اشاره کرد و افزود: همه در اجرای این طرح ملی همکاری موثری داشتند و این طرح یکی از دستاوردهای مهم کشور در حوزه سلامت محسوب می شود.

نمکی به پیام تبریک دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در خصوص این دستاورد اشاره کرد و این پیام را نشانه بزرگی این طرح در اوج تحریم ها دانست.

وی در ادامه با اشاره به ادامه طرح تحول نظام سلامت گفت: مرحله اول این طرح شامل توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی، کاهش پرداختی از جیب مردم و رسیدگی به بیماران صعب العلاج بود.

وی افزود: در مرحله دوم این طرح تقدم پیشگیری بر درمان، تقدم درمان سرپایی بر بستری و نیز توسعه زیرساخت ها در مناطق کمتر برخوردار برای ما حائز اهمیت و در اولویت است.

نمکی تاکید کرد: برای توسعه عدالت در سلامت باید بیشترین سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار صورت گیرد.

نمکی مرزنشینان مرفه و برخوردار را مهم ترین حافظان امنیت مرزها دانست و افزود: وقتی مرزنشینان ما در رفاه باشند، بالاترین امنیت را در مرزها خواهیم داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به درخواست مسئولین منطقه در حوزه بهداشتی و درمانی گفت: با تمام توان برای تحقق این خواسته ها تلاش می کنیم.

نمکی تامین سی تی اسکن را یکی از این خواسته ها عنوان کرد و افزود: این دستگاه در اسرع وقت برای بیمارستان پاوه ارسال می شود.

وزیر بهداشت همچنین تامین نیروی متخصص و نیز نیروی انسانی برای تکمیل کادر بیمارستان پاوه را خواسته دیگر مسئولان منطقه عنوان و قول پیگیری آن را داد.