گوترش: عامل بازدارنده جنگ هسته‌ای در جهان از بین رفت

گروه جهان الف،   3980511131 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل سازمان ملل به پایان یافتن پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد میان آمریکا و روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از تلویزیون سی‌سی‌تی‌وی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی به پایان یافتن پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد (INF) میان آمریکا و روسیه واکنش نشان داد.

به دنبال  اعلام این خبر در رسانه ها، دبیرکل سازمان ملل متحد به میان خبرنگاران آمد و در این خصوص در سخنانی گفت: پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد توافقی مهم بوده و به ثبات اروپا و پایان جنگ سرد کمک کرد.

«آنتونیو گوترش» ادامه داد: وقتی این پیمان از فردا منقضی شود، عامل بازدارنده و ارزشمند جنگ هسته ای در جهان هم از بین می رود. این امر موجب تشدید تهدیداتی می شود که از ناحیه موشک های بالستیک ایجاد می شوند.

گفتنی است، به دنبال اعلام رسمی خروج واشنگتن از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد با مسکو، وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از اقدام مشابه در این خصوص خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: امروز دوم آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی، معاهده میان اتحادیه جمهوری های سوسیالیستی شوروی و ایالات متحده آمریکا در زمینه منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد به دلیل اقدام واشنگتن پایان می یابد.

آمریکا ساعاتی پیش رسماً از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد (INF) با روسیه خارج شد.