خبرهای ماهواره‌ای و موشکی در پاستور

گروه سیاسی الف،   3980509134

اخبار و حاشیه‌های جلسه امروز هیئت دولت را در این گزارش بخوانید.

خبرهای ماهواره‌ای و موشکی در پاستور

به گزارش تسنیم، صبح امروز چهارشنبه 9 مردادماه جلسه هیئت دولت به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

پس از پایان جلسه برخی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور با خبرنگاران حاضر در حیاط پاستور گفت‌گو کردند.

در این گزارش مهمترین اخبار مطرح‌‌شده در حاشیه هیئت دولت را مشاهده می‌کنید:

** وزیر ارتباطات: «ناهید 1» تا دو هفته دیگر تحویل وزارت دفاع می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی از تحویل ماهواره ناهید 1 در دو هفته آینده به وزارت دفاع خبر داد و گفت: کار پژوهشگرهای پژوهشگاه فضایی در خصوص این ماهواره پایان یافته و تست‌های نهایی مربوطه نیز انجام شده است.

** ظریف: اقدامات اروپا تا الان هیچ تناسبی با تعهدات آنها نداشته است

وزیر امور خارجه کشورمان در حیاط پاستور و در جمع خبرنگاران درباره تحولات اخیر پیرامون برجام گفت: فروش نفت ایران و بازگشت درآمد آن، از تعهدات اروپایی‌هاست. فعلا از سایر تعهدات آنان عبور می‌کنیم. فروش نفت و بازگشت پول آن را اجرا کنند.

** واکنش وزیر دفاع به خبر آزمایش موشکی اخیر

امیر حاتمی درباره آزمایش موشکی اخیر به خبرنگاران گفت: برنامه‌های نیروهای مسلح از جمله تست موشکی کاملاً مرتب اجرا می‌شود.

** واعظی: تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا هم در مذاکره و هم در تحریم شکست خورده

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درحاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اکنون با ایرانی روبروست که در مذاکره و دیپلماسی حرف برای گفتن داشته و کشوری با تاریخ چندهزار ساله است و در چنین کشوری نباید انتظار داشته باشد که آنچه گفته عمل شود.

** وزیر صمت: برنامه‌ی ما برای کنترل قیمت خودرو، افزایش تولید است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران به موضوعاتی از جمله قیمت خودرو، قیمت مرغ و قیمت روغن‌موتور پرداخت و گفت: مصوبه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود نداشته است. برنامه‌ی کلی ما برای کنترل قیمت افزایش تولید است که اکنون تولید به حالت نسبتا متعادلی رسیده است.

** ربیعی: با حذف چهار صفر کارایی پول ملی افزایش می‌یابد

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح حذف چهار صفر از پول ملی گفت: حذف چهار صفر از پول ملی موجب می‌شود حیثیت ظاهری پول ملی در مقایسه با سایر ارزهای بین‌المللی مراعات شود و مسکوکات که مدتی است حذف شده‌اند، وارد چرخه شوند.

** وزیر راه: از صاحب‌خانه‌ها انتظار داریم ملاحظه مستأجران را داشته باشند

محمد اسلامی درباره موضوع اجاره بهای مسکن گفت: متأسفانه افزایش بهای اجاره مسکن از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند و اجحافی در جامعه است.