موافقت مشروط مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی

گروه سیاسی الف،   3980509064 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از موافقت مشروط نمایندگان با طرح ایجاد وزارت بازرگانی خبر داد و گفت: دولت باید در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی سازوکار نحوه حمایت از تولیدات داخلی را در این وزارتخانه مشخص کند.

موافقت مشروط مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با طرح تشکیل وزارتخانه بازرگانی به صورت مشروط موافق هستند اظهار داشت: دولت در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، باید سازوکارها و نحوه حمایت از تولیدات داخلی را در این وزارتخانه پیش‌بینی کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس دیگر اجازه وقوع اتفافات تلخ گذشته در حوزه بازرگانی و تجارت را نمی‌دهد عنوان کرد: در سنوات گذشته که وزارت بازرگانی در مجموعه دولت وجود داشت اتفاقاتی عجیب و ناگواری در حوزه واردات کالاها اتفاق می‌افتاد که به هیچ عنوان به نفع تولید داخلی نبود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واردات بی‌رویه و بی‌موقع محصولاتی نظیر چای و برنج توسط وزارت بازرگانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به جهت سیاست‌های غلط این وزارتخانه که منجر به انحلال آن هم شد به تولیدات داخلی به ویژه محصولات استراتژیک کشور ضربه‌های بسیار زیادی وارد شد.