اعلام نتیجه قطعی انتخابات شورایاری‌ها تا ۱۵ مرداد

گروه اجتماعی الف،   3980508130 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشریح جزییات تعداد شرکت‌کنندگان و داوطلبان انتخابات شورایاری‌ها از اعلام نتیجه قطعی این انتخابات تا ۱۵ مردادماه خبر داد.

اعلام نتیجه قطعی انتخابات شورایاری‌ها تا ۱۵ مرداد

به گزارش ایسنا، علی اعطا در نشست خبری امروز سه شنبه در خصوص ساماندهی مسافربرهای اینترنتی در پاسخ به خبرنگار ایسنا گفت: اخیرا جلسه‌ای در شورای ترافیک شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شده که در آن تصمیم گرفته شد موضوع مسافربرهای اینترنتی در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به صورت فوق‌العاده مورد بررسی و تصمیم گیری نهایی انجام شود.

وی افزود: در حقیقت مقرر شد در مورد تعامل شهرداری‌ها با شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی تلاش بیشتری انجام شود که ممکن است در نهایت این تعامل منجر به تدوین یک دستورالعمل و یا تدوین ضوابطی بشود.

با پایان انتخابات شورایاری‌ها، اعتراض و اعلام نظر منفی نداشته‌ایم 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تقدیر از مشارکت پرشور مردم در انتخابات شورایاری‌ها و تلاش شهرداری و شورا برای برگزاری آن گفت: جلسات هیات مرکزی نظارت انتخابات شورایاری‌ها آغاز شده است تا اعتراضاتی که پس از پایان رای گیری به دست این هیات برسد مورد بررسی قرار گیرد البته تا کنون هیچ اعتراضی از هیچ یک از محله‌های شهر تهران به ما نرسیده و همچنین اعلام نظر منفی از سوی هیات نظارت مناطق هم به هیات مرکزی نرسیده است که اگر اینگونه باشد اصل بر تایید انتخابات است. در حقیقت اگر از سوی داوطلبین و هیات نظارت مناطق اعتراضی به هیات مرکزی نرسد، هیات مرکزی می‌تواند انتخابات را تایید کند.

وی افزود: هیات نظارت مرکزی تا ۱۵ مرداد ماه گزارشات احتمالی ارسالی را بررسی و در این تاریخ نتایج قطعی این انتخابات را اعلام خواهد کرد.

وی با تقدیر از هیات اجرایی و همه کسانی که در این انتخابات مشارکت جدی داشتند افزود: علی رغم موانعی که بر سر برگزاری این انتخابات وجود داشت و اشکالاتی که سازمان بازرسی به برگزاری آن گرفته بود که البته در دوره‌های قبل نیز این اشکالات وجود داشت اما این دوره با جدیت بیشتری مطرح شده بود، چرا که تلقی عمومی این بود که ظرف چهار سال گذشته این موانع باید حل و فصل می‌شد اما خوشبختانه دولت و به ویژه معاونت حقوقی ریاست جمهوری کمک کردند و با تشکیل جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سازمان بازرسی، شورا و وزارت کشور برگزار شد، مقرر شد این انتخابات برگزار شود، البته در خود شورا نیز مصوبه‌ای برای برگزاری این انتخابات داشتیم که راهبردهای ویژه‌ای را جهت افزایش مشارکت در انتخابات تعیین کرد.

۴ محله‌ای که انتخابات شورایاری‌ها در آنجا برگزار نشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح آمار برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: تعداد کاندیداها در مناطق ۲۱، ۲۲، ۳، ۱۳، ۱۶ و ۱۹ زیر ۴۰۰ نفر بوده است. در مناطق ۱۸، ۱۷، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۷ و ۸ بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بوده و در مناطق ۶، ۱۴ و ۲۰ بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بوده و در مناطق ۱، ۲، ۴، ۵ و ۱۵ نیز بالای ۶۰۰ نفر بوده است. همچنین از بین ۳۵۲ محله شهر تهران، در چهار محله انتخابات شورایاری‌ها به دلیل نرسیدن به حد نصاب برگزار نشد که این محلات شامل محله زینبیه منطقه ۱۳، قصر فیروزه منطقه ۱۴، فرودگاه منطقه ۹ و مسگرآباد منطقه ۱۵ بوده است. به این ترتیب در ۳۴۸ محله شهر تهران پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: این انتخابات در ۱۶۳۱ شعبه و با بهره گیری از ۷۰۰۰ صندوق در تهران در حالی برگزار شد که پس از کم کردن کاندیداهای چهار محله‌ای که انتخابات در آنها برگزار نشد ۱۱ هزار و ۹۷۰ نفر به عنوان کاندیدا در این انتخابات حضور داشتند که از این میان ۲۵ درصد را زنان تشکیل می‌دادند. تعداد کل رای دهندگان ۵۰۹ هزار و ۱۶۱ نفر بود که میزان مشارکت زنان حدود ۳۹ درصد بود.

منطقه ۴ و ۵ دارای بیشترین داوطلبین انتخابات
سهم ۱۶ درصدی زنان از این انتخابات

اعطا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بیشترین داوطلبین در منطقه ۴ با ۱۱۹۲ نفر و در منطقه ۵ با ۱۱۷۲ نفر بوده‌اند افزود: رنج سنی بیشتر داوطلبین ۳۳ سال بود که ۵۰۷ نفر ۳۳ سال و ۴۰ درصد یعنی معادل ۴۸۳۳ نفر در رنج سنی ۳۰ تا ۴۰ سال قرار داشته‌اند. همچنین در میان منتخبین دو نفر بیش از ۱۵۰۰ رای داشتند که یکی از این افراد در محله نعمت آباد منطقه ۱۹ با ۱۷۷۱ رای و دیگری در محله مشیریه منطقه ۱۵ با ۱۶۶۷ رای بوده است. همچنین محله گلشن در منطقه ۴، ۸۳۸۷ نفر، محله نعمت آباد منطقه ۱۹، ۶۱۱۳ نفر، محله شکوفه منطقه ۱۹ با ۵۶۶۶ نفر بیشترین میزان مشارکت مردم در محلات را به خود اختصاص داده بودند.

وی ادامه داد: در این انتخابات ۳۱۱۹ نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب شدند که از این میان ۵۰۷ نفر یعنی معادل ۱۶ درصد زنان و ۲۶۱۲ نفر یعنی معادل ۸۴ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. رنج سنی افرادی که به عنوان عضو اصلی انتخاب شدند ۲۸ درصد ۳۰ تا ۴۰ سال بوده‌اند. همچنین ۱۳۴۲ نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شده‌اند که از این میان ۳۲۷ نفر یعنی معادل ۳۴ درصد زنان و ۱۰۱۵ نفر یعنی معادل ۷۶ درصد مردان بوده‌اند. همچنین رنج سنی اعضای علی البدل ۲۰ درصد ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشتند.

نحوه تعیین تکلیف منتخبانی که آرای مساوی دارند 

وی تاکید کرد: ۹۸ نفر از افراد منتخب شده به دلیل مساوی بودن تعداد آرا که باید مدرک تحصیلی آنها ملاک انتخابشان قرار گیرد منتظر رای هیات نظارت مرکزی هستند. همچنین در این انتخابات جوانترین فرد ۲۲ سال و مسن‌ترین فرد ۷۴ سال سن دارد. ۱۹ درصد منتخبین اصلی مجرد و ۸۱ درصد آنها متاهل هستند، البته پس از اعلام نتیجه قطعی توسط هیات مرکزی نظارت آمار قطعی این انتخابات اعلام خواهد شد.