کشف ۳۰۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در فیروزکوه

گروه اقتصادی الف،   3980508116

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۳۰۳ دستگاه ماينر و CPU دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش پایگاه پلیس، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران در تشریح این خبر، اظهار داشت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو در یک شرکت واقع در شهرستان فیروزکوه اقدام به راه اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتال کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی محل تولید ارزهای دیجیتال در یک شهرک صنعتی قدیمی شدند افزود:در بازرسی از محل های مورد نظر، 303 دستگاه ماینر وCPU دستگاه تولید ارز دیجیتال کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن بیش از  14 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرامین معظم له در خصوص مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و در راستای اهداف و راهبردهای ناجا می بایست با جدیت پیگیری شود.