وزارت دفاع ظرفیت ساخت 147 قطعه‌ی موردنیاز تولید خودرو را دارد

گروه اقتصادی الف،   3980506191

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون اعلام شد که وزارت دفاع ظرفیت ساخت 147 قطعه‌ی موردنیاز تولید خودرو را دارد.

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در بیان جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون خود اظهار داشت: در نشست امروز معاون وزیر دفاع جلسه حضور یافت.

وی افزود: در این نشست با توجه به گزارشات ارائه شده، عنوان شد که وزارت دفاع ظرفیت ساخت 147 قطعه‌ی موردنیاز تولید خودرو را دارد به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای میان این وزارتخانه و خودروسازان منعقد شده تا قطعات خودرو بومی سازی شود.

عزیزی همچنین عنوان کرد: همچنین در ادامه گزارش بیان شد که هزینه تولید قطعات موردنیاز تولید خودرو در وزارت دفاع با واردات برابری می‌کند. 

وی با اشاره به دیگر جزئیات نشست مزبور عنوان کرد: اعضا کمیسیون صنایع تاکید کردند که وزارت دفاع باید راهکاری در نظر گیرد تا هزینه تولید قطعات موردنیاز کاهش یابد. 

عزیزی ادامه داد: وزارت دفاع ظرفیت ساخت قطعات وارداتی موردنیاز تولید خودرو مانند ایربگ، انواع سنسورهای ims و موارد دیگر را دارد و در حال حاضر نیز برخی از آنها در این وزارتخانه تولید می‌شود.