چگونگی عملکرد فناوری تشخیص چهره در گوشی اقتصادی Huawei Y7 2019

گزارش بازرگانی،   3980506123

بسیاری از کاربران همیشه به دنبال گوشی میان‌رده‌ و خوش‌قیمتی هستند که با آن بتوانند فناوری‌های روز را تجربه کنند. Huawei Y7 2019 از همین نوع محصولات است که فناوری تشخیص چهره را نیز با خود به همراه دارد.

سری Y گوشی‌های هوآوی همان طور که از نام‌شان مشخص است مخصوص جوانان و برای سلایق مختلف ساخته می‌شوند. نگاهی بیندازیم به ویژگی‌های جذاب Huawei Y7 2019 که یکی از خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های بازار محسوب می‌شود.

شرکت هوآوی در اواسط اسفند ماه سال گذشته یکی از بهترین محصولات خود در سری میان‌رده را معرفی کرد. گوشی Huawei Y7 2019 را می‌توان تلفیقی از امکانات مفید و کاربردی در دل یک محصول میان‌رده‌ خوش‌قیمت دانست. این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد دارند تمام ویژگی‌های یک گوشی هوشمند مانند دوربین پیشرفته، رابط کاربری سریع و باتری قدرتمند را با هم در اختیار داشته باشند.

این گوشی به یک قابلیت بسیار جذاب برای شناسایی چهره کاربر مجهز شده که Face Unlock 2.0 نام دارد. در این قابلیت تنها کافی است کاربر یک بار اسکن کامل صورت خود را انجام دهد. دستگاه این توانایی را دارد که حتی در زوایای غیر مستقیم نیز چهره را تشخیص و عملیات احراز هویت را انجام بدهد.

قابلیت دیگر Huawei Y7 2019 سرعت بسیار بالای آن است. این دستگاه می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان و به محض برداشتن گوشی از سطح میز و قرار دادن آن روبه‌روی چهره، احراز هویت را انجام بدهد. نمونه مشابه این قابلیت در کمتر دستگاه میان‌رده‌ای وجود دارد که بتواند با سرعت و دقت بالا، چهره کاربر را تشخیص دهد.

از نکات مفید و جالب این قابلیت امنیت بالای آن است؛ هوآوی در طراحی این ساختار امکانی را به وجود آورده که نمی‌توان با عکس برای بازگشایی گوشی سوء استفاده کرد. در واقع ساختار تشخیص چهره این گوشی با آنالیز چهره واقعی تلاش می‌کند تا تنها به چهره واقعی یک انسان زنده به عنوان الگوی معتبر، مجوز عبور دهد و امکان دور زدن پروتکل‌های امنیتی از راه‌های دیگر وجود ندارد.

2019 از یک نمایشگر 6.26 اینچی بزرگ با فناوری IPS LCD  همراه با ناچ قطره‌ای استفاده می‌کند، که کیفیت بسیار خوبی در بازه قیمتی خود دارد. رنگ‌های دقیق و تصاویر شفاف همراه با زاویه دید مناسب از مواردی هستند که نمایشگر این گوشی را در کلاس بالایی از کیفیت قرار می‌دهند.

در بحث طراحی با ساختاری کلاسیک و ساده روبرو هستیم، حالت انحنای موجود در پشت دستگاه باعث ارگونومی و احساس راحتی کاربر هنگام کار با گوشی می‌شود. رنگ‌های متنوع نظیر آبی شفق قطبی، قرمز مرجانی و مشکی نیمه شب نیز می‌توانند پاسخگوی همه سلایق در سن‌های متفاوت باشند.

برای بسیاری از جوانان و نوجوانان داشتن گوشی با دوربین سلفی عالی اولویت‌ است. این گوشی در دل حفره قطره‌ای خود یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل جای داده و با وجود نرم‌افزاری که می‌تواند ویرایش و افزودن افکت‌های تصویری را به صورت زنده و بی‌درنگ انجام دهد، محبوب دل جوانان خواهد بود.

در پشت دستگاه دوربین‌ دوگانه اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. این دوربین، مجهز به هوش مصنوعی است و از دو سنسور 13 مگاپیکسلی عریض و 2 مگاپیکسلی عمق میدان تشکیل شده که باعث می‌شود هم زمان با شناسایی هوشمند سوژه، امکان افزودن خودکار افکت‌های متناسب به عکس وجود داشته باشد. این دوربین به لطف دیافراگم با گشودگی بالا، می‌تواند تصاویری شفاف و با کیفیتی مناسب به ثبت برساند و همانند دوربین سلفی، افکت‌هایی را که حاصل الگوریتم‌های هوش مصنوعی است، بی‌درنگ به تصویر اضافه کند.

گوشی هوشمند هر چقدر قدرتمند باشد، بدون باتری پرظرفیت فایده‌ای برای کاربر نخواهد داشت. Huawei Y7 2019 را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌ها در این زمینه دانست که از یک باتری بسیار عالی 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند.. این باتری می‌تواند در کنار منابع کم‌مصرف دستگاه، عملکردی با دوام از خود نشان بدهد و حتی تا دو روز در استفاده عادی، کاربر را همراهی کند؛ ویژگی که خواسته  بسیاری از کاربران است.

در بخش سخت‌افزار نیز هوآوی برای این گوشی چیپست میان‌رده Snapdragon 450  با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی را در نظر گرفته‌ که عملکرد سریعی را در محیط سیستم عامل با رابط کاربری EMUI  ارائه می‌دهد.

Huawei Y7 2019 محصولی کامل در بازار میان‌رده است که هوآوی در طراحی و ساخت آن دقت زیادی به خرج داده تا محصول نهایی که به دست کاربر می‌رسد قیمت و کیفیت مناسبی داشته و در نتیجه، ارزش خرید آن در بالاترین حد باشد.