اعتراف سناتور آمریکایی به نفوذ حزب الله در آمریکای لاتین

گروه ترجمه الف،   3980506107 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک سناتور آمریکایی با اعتراف به گسترش نفوذ جنبش حزب الله در آمریکای لاتین گفت زمان آن فرارسیده است که آمریکای لاتین در این باره چاره ای بیندیشد.

اعتراف سناتور آمریکایی به نفوذ حزب الله در آمریکای لاتین

به گزارش روزنامه  صهیونیستی جروزالم پست، "تد کروز" سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت حزب الله همچنان در مناطق مرزی آرژانتین، برزیل و پاراگوئه "بسیار فعال و زنده است."

وی با اشاره به انفجار مرکز یهودیان آرژانتین – آمیا – در سال 1994 که 85 کشته و 330 زخمی برجا گذاشت، مدعی شد: "  بیش از دو دهه پس از این حملات، حزب الله همچنان در مناطق مرزی سه گانه شامل آرژانتین، برزیل و پاراگوئه بسیار زنده و فعال است. در حقیقت رشد نفوذ حزب الله در آمریکای لاتین، کنترل نمی شود."

آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی هستند ایران و حزب الله لبنان عامل انفجار آمیاست، درحالی که برای اثبات این ادعا سندی ارائه نکرده اند. تهران این ادعا را قویا رد کرده است.

تدکروز با قدردانی از آرژانتین برای قراردادن حزب الله در فهرست سیاه، گفت:" هفته گذشته من نامه ای به مایک پمپئو وزیر خارجه ی آمریکا ارسال کردم و او را تشویق کردم که از همتایان برزیلی و پاراگوئه ای خود بخواهد تا اهمیت فعالیت های حزب الله را در کشورهای خود و همچنین اقدامات تروریستی آن در مناطق مرزی، درک کنند."

وی مدعی شد:" حزب الله همچنیان از طریق مساجد و مدارس که سیاست های تندروانه ی آنها را گسترش می دهند، مردم را در آرژانتین، پاراگوئه و برزیل تندرو می کند. وقت آن است که آمریکای لاتین برای خطر حظور حزب الله در منطقه فکری بیندیشد. نهادهای بزرگ بین المللی هم باید با گروه های نیابتی ایران مقابله کنند؛ چه در آمریکای لاتین، و یا خاورمیانه."

این سناتور آمریکایی با تاکید بر حمایت از متحدان واشنگتن به ویژه اسرائیل، برای مقابله با ایران و گروه های نیابتی آن افزود وقتی روحانیون ایرانی شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر می دهند، من آنها را باور می کنم.

تدکروز همچنین  با تاکید بر ضرورت اعمال فشار علیه حزب الله، قانون کاهش کمک های مالی آمریکا به لبنان را  در همین زمینه خواند.