توقیف 824 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در قم

گروه اقتصادی الف،   3980505177

فرمانده انتظامی استان قم از توقیف 824 دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت کوئین به ارزش بیش از 57 میلیارد و 680 میلیون ریال در قم خبر داد.

به گزارش فارس عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان قم بوده که به منظور جلوگیری از قاچاق و برخورد با مفسدان اقتصادی در دستور کار پلیس قم قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در اجرای این طرح، با تلاش مأموران انتظامی استان و تعامل با دستگاه قضایی طی بازرسی از چندین واحد صنعتی در قم، 824 دستگاه ماینر (برای تولید ارز دیجیتال - بیت کوئین) در یک ماهه گذشته کشف شده است.

آقاخانی با بیان اینکه این دستگاه‌ها هیچ گونه اسناد و مدارکی نداشته و به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده است، ارزش اموال مکشوفه را بیش از 57 میلیارد و 680 میلیون ریال اعلام و بر مبارزه بی‌امان پلیس قم با قاچاق کالا و ارز و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش بیت کوئین (ارز دیجیتال)، ضمن تاکید بر اهتمام پلیس قم در برخورد با جرایم اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را گامی موثر در حمایت از تولید داخلی دانست.