کلاهبرداری با آکهی فروش غذای ماهی

گروه اقتصادی الف،   3980505160

فرمانده انتظامی شهرستان ماهنشان با اشاره به ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی برای سودجویی مالی از شهروندان گفت: آگهی فروش غذای ماهی سایت دیوار ترفندی برای کلاهبرداری بود.

هادی نوروزی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان ماهنشان به‌هویت معلوم مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار، وی مدعی شد، از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار اقدام به خرید «لوازم پیش ساز خوراک ماهی» می‌کند و پس از واریز پول به حساب فروشند، گوشی خود را خاموش کرده و پاسخگوی تماس های وی نشده است، از همین رو ضمن تشکیل پرونده، موضوع تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ماهنشان افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت‌  معلوم در یکی از شهرستان‌های تابعه استان زنجان شناسایی، با هماهنگی قضایی  به همراه همه ادله‌های دیجتبالی مربوطه توقیف و به پلیس فتا شهرستان ماهنشان دلالت شد.
نوروزی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه، متهم  منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا ضمن اقرار به جرم ، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان کرد
فرمانده انتظامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه شهروندان مراقب آگهی‌های فروش کالا بر روی سایت‌های شیپور و دیوار باشند. افزود: خریداران سایت دیوار و شپیور باید از واریز هرگونه وجهی قبل از رویت و دریافت جنس خودداری کنند زیرا در بسیاری از موارد به محض واریز وجه توسط فروشنده، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نمی‌شود.
وی گفت: در پایان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.