دریافتی امامان جمعه چقدر است؟

گروه اجتماعی الف،   3980505114 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام‌جمعه ابرکوه (استان یزد) گفت: دریافتی هر امام‌جمعه فقط 225 هزار تومان است ولی به خاطر اینکه مردم امام‌جمعه را ملجأ خود می‌دانند، بعضاً در جایگاه امور خیریه، بهزیستی و کمیته امداد هم ایفای نقش می‌کند.

دریافتی امامان جمعه چقدر است؟

فارس نوشت: حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران ابرکوهی ضمن گرامیداشت 40 سالگی نماز جمعه در کشور، به بیان نقش نهاد مقدس نماز جمعه در فرآیند تولید قدرت نرم برای نظام اسلامی در تقابل با بدخواهان نظام پرداخت.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: امام‌جمعه برای دولتمردان بشیر و نذیر است؛ یعنی هم مشوق مدیران دارای روحیه جهادی و انقلابی است و هم هشدار دهنده نسبت به عوامل نفوذی و موریانه‌ای در بدنه قوای سه‌گانه به‌ویژه قوه مجریه است.

امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: افسوس که بسیاری از منصب‌داران اقتدارگرا از گذشته تاکنون نصایح و هشدارهای ائمه جمعه را برنمی‌تابند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ابراز کرد: اگر برخی از این مسؤولین پذیرای انتقاد سازنده ائمه جمعه بودند تا این اندازه شاهد بی‌مبالاتی‌ها، مفاسد مالی و اخلاقی و اداری، تساهل و تسامح نسبت به ترویج بی‌بندوباری‌ها نبودیم.

وی تأکید کرد: این هنجارشکنی‌ها به‌ویژه جولان عروسک‌های ساخته‌وپرداخته در فرهنگ آمریکایی و غربی در مجامع و معابر که با بدحجابی و کشف حجاب برای مردم و نظام شرم‌آور هستند و عملاً مورد حمایت موریانه‌های نفوذی نیز هستند، ناشی از عدم توجه به انتقادات ائمه جمعه است.

حسینی اضافه کرد: تاکنون نیاز به گفتن نبوده که نگفته‌ایم؛ امّا چون مردم از وضعیت مالی و معیشتی روحانیت و ائمه جمعه کمتر خبر دارند، خناثان در افکار عمومی وانمود می‌کنند که این‌ها حقوق و پاداش‌های کلان و کذایی دارند درحالی‌که امام‌جمعه از دولت یک ریال نمی‌گیرد و فقط دریافت هر امام‌جمعه شهریه‌ای معادل 225 هزار تومان است.

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم امام‌جمعه را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند، امام‌جمعه نیز علاوه بر وظایف سیاسی، اجتماعی، مذهبی و انقلابی خود، مرجع مددجویان بوده و باید نقش کمیته امداد و بهزیستی و امور خیریه را نیز ایفاء کند.