مجوز استخدام ۱۰ هزار پرستار صادر شد

گروه اقتصادی الف،   3980503098 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال قول استخدام ۲۰ هزار پرستار داده شده که برای ۶ ماه اول سال مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر صادر شده است.

به گزارش تسنیم، حیدرعلی عابدی صبح امروز در نشستی که به منظور بررسی وضعیت حوزه بهداشت و درمان که در کاشمر برگزار شد، اظهار داشت:کمسیون در مسئله مالیات پزشکان و استخدام پرستار به طور جد وارد شد و امسال قول استخدام 20 هزار پرستار داده شده که برای 6 ماه اول سال مجوز استخدام 10 هزار نفر صادر شده است.

 وی در ادامه گفت: اگرچه ترکیب اعضاء در کمیسیون‌های مجلس متفاوت است، اما در کمیسیون بهداشت و درمان تمامی اعضاء صرفا دارای تخصص بهداشت و درمان، آموزش و پزشکی‌اند، به‌طوری که اعضای این کمیسیون به‌جای اینکه برای وزرا مشکلات درست کنند با حمایت از وزیر بیشتر کارساز هستند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همواره اعضای کمیسیون تلاش می‌کنند به‌جای قوانین بازدارنده، مجموعه‌های وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و هلال احمر را کمک کنند، گفت: خوشبختانه در بودجه 98 برای اجرای ادامه ‌طرح تحول سلامت پیش‌ بینی‌‌های خوبی انجام شد و همانند سال‌های گذشته نیز 11 میلیارد تومان برای اجرای این طرح مصوب شد.

عابدی با بیان اینکه انتظارمان از وزارت بهداشت توجه جدی به‌ موضوع مراقبت از مردم است، افزود: با توجه به‌اینکه در برنامه ششم بحث مراقبت در منزل جزو وظایف وزارت بهداشت و درمان آمده است، اگر این مهم به‌خوبی انجام شود و بتوانیم زمینه افزایش و ارتقای این مراقبت‌ها را فراهم کنیم، قطعا هزینه‌های درمانی و بیمارستانی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم با برنامه‌ریزی در سطح‌بندی خدمات در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها اقداماتی انجام دهیم، تصریح کرد: بحث مالیات پزشکان از جمله مواردی است که بیشتر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و در خصوص آن مصاحبه‌های متعددی منتشر شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پزشکانی که تا سقف 320 میلیون تومان گردش مالی داشته باشند، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند، گفت: رفتار برخی از پزشکان در جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان خوب نبود، چرا که در بحث تعیین میزان مالیات پزشکان، تنها اظهارنامه مالیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.