توضیحات فلاحت پیشه درباره فهرست ادعایی کریمی قدوسی از دو تابعیتی‌ها

گروه جهان الف،   3980502164

رییس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره پاسخ مسئولان در خصوص فهرست ادعای دو تابعیتی ها در زمان مسئولیتش در این کمیسیون پرداخت.

به گزارش ایسنا حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه توئیتر خود در واکنش به لیست منتشر شده ادعائی کریمی قدوسی در مورد اسامی مسوولان دو تابعیتی نوشت:«سال گذشته در اولین هفته مسئولیتم در کمیسیون، از دستگاه مربوطه خواستم به صراحت در خصوص فهرست ادعایی ١٠٠ دوتابعیتی توضیح دهد پاسخ این بود که غیر از وجود ظن در مورد چهار نفر از آنها بقیه صراحت ندارد آن چهار نفر هم مسوولیت قابل اعتنایی نداشتند.»

روز گذشته کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دو فهرست جداگانه از مسئولان و مقامات با احتمال داشتن تابعیت مضاعف یا اقامت منتشر کرد. این کار بعد از طرح ادعاهایی از سوی این نماینده اصولگرا در مجلس درباره وجود افراد دوتابعیتی در میان مسئولان صورت گرفت.
لیست منتشر شده توسط کریمی قدوسی شامل دو قسمت است. بخش اول شامل اسامی ۲۵ فرد از مسئولان و وابستگان آنها می‌باشد که در عنوان این لیست آمده: «فهرست افرادی که براساس مدارک موجود ظن قوی بر داشتن تابعیت مضاعف یا اقامت وجود دارد».
لیست دوم هم شامل ۴۶ مسئول در رده‌های مختلف کشور بود که در ابتدای این لیست نیز آمده : «فهرست افراد مظنون به تابعیت مضاعف، گیرین کارت یا اقامت سایر کشورها براساس شواهد و قرائن احتمالی».


در انتهای این دو لیست عنوان "کمیته تحقیق و تفحص از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت و یا اقامت" دیده می‌شود.