امنیت فروشگاه خود را با تجهیزات با کیفیت شاپ گیت آلارم تامین کنید افزایش امنیت فروشگاه‌ها با استفاده از تجهیزات امنیتی

گزارش بازرگانی،   3980502054
افزایش امنیت فروشگاه‌ها با استفاده از تجهیزات امنیتی

 شرکت دانش بنیان شاپ گیت آلارم، تجهیزات ایمنی فروشگاهی را در داخل کشور تولید می‌کند و به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیت‌های فروشگاهی در خاورمیانه شناخته شده است. از جمله تولیدات این شرکت می‌توان به دزدگیر لوازم الکترونیکی، موبایل، عینک، پوشاک، داروخانه، هایپرمارکت و آرایشی اشاره کرد.

ایمنی از سرقت در مراکز فروش

از آن‌جایی که فروشگاه‌ها و مراکز فروش شلوغ، تردد بالایی دارند، لذا خروج اجناس معمولا از کنترل فروشنده خارج می‌شوند. بهترین راه برای حفظ امنیت این مکان‌ها استفاده از گیت فروشگاهی و تک دزدگیراست تا ایمنی برقرار و از سرقت جلوگیری شود.

عملکرد این سیستم به‌ گونه‌ای است که اجناس بر طبق جنس و قابلیتی که دارند با تگ و یا لیبل از طریق میدان مغناطیسی به گیت دزدگیر که در آستانه درب خروجی نصب می‌شود، وصل هستند و لذا خروج بدون مجوز آن‌ها موجب به صدا در آمدن هشدار و در نتیجه ممانعت از سرقت می‌شود. امروزه از این مدل سیستم امنیتی در فروشگاه‌های مختلف استفاده می‌شود ولی گیت پوشاک مصرف بیشتری دارد.

در حال حاضر شرکت دانش بنیان شاپ گیت آلارم ، تجهیزات ایمنی فروشگاهی را در داخل کشور تولید می‌کند و به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیت‌های فروشگاهی در خاورمیانه شناخته شده است. از جمله تولیدات این شرکت می‌توان به دزدگیر لوازم الکترونیکی، دزدگیر موبایل، تگ عینک (دزدگیر عینک)، دزدگیر پوشاک (دزدگیر لباس)، دزدگیر داروخانه (دزدگیر دارو)، دزدگیر هایپرمارکت، دزدگیر لوازم آرایشی و دزگیر فروشگاهی اشاره کرد.

انتخاب تجهیزات سیستم امنیت تردد فروشگاهی

پرواضح است که تمام فروشگاه‌ها برای حفظ ایمنی‌ به گیت نیاز دارند، اما برای انتخاب بهترین سیستم امنیتی باید با در نظر گرفتن میزان امنیت از تگ مناسب استفاده شود. در میان تگ‌های مختلف انواع بزرگتر، با سرعت و دقت بیشتری از طریق آنتن‌ها در میدان مغناطیسی شناخته می‌شوند؛ همچنین تمامی تگ‌های موجود در بازار نقاط ضعف و قوت خاصی دارند که کاربری آن‌ها را معین می‌کند. برای بهترین پیکربندی سیستم امنیتی مهندسین شاپ گیت آلارم به متقاضیان مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.

انواع گیت‌های فروشگاهی

به طور کلی گیت‌های فروشگاهی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

گیت فروشگاهی EM

این گیت با فرکانس حدودا 3KHz کار می‌کند و اجناس فلزی و یا شبه فلز را به خوبی شناسایی می‌کند. از این مدل گیت برای فروشگاه‌هایی که اجناس کوچک به فروش می‌رسانند استفاده می‌کنند، چرا که لیبل‌های کوچکی دارند که برای محصولاتی نظیر طلا و ساعت مناسب هستند؛

گیت فروشگاهی AM

گیت AM یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند و در آن تگ امنیتی مخصوص خود را با ایجاد دامنه‌ای وسیع از فرکانس 58 KHz در زاویه ۳۶۰ درجه شناسایی کرده و چنان‌چه تگ بدون مجوز خارج شود آلارم هشدار به صدا در می‌آید.

گیت فروشگاهی RF

گیت RF که در هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های پوشاک و کتاب فروشی‌ها کاربرد دارد از سیستم فرکانس و امواج رادیویی استفاده می‌کند و کار آن در بازه فرکانسی 2 تا 2.8 MHz است.

انواع تگ‌ها و لیبل‌ها در گیت فروشگاهی

تگ‌های دزدگیر که در گیت‌های فروشگاهی کاربرد دارند انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

تگ گلفی: این تگ معروف‌ترین نوع تگ محسوب می‌شود و عمده کاربرد آن در فروشگاه‌های لباس و پوشاک است.

تگ صدفی: تگ صدفی نیز مانند تگ گلفی در فروشگاه‌های پوشاک کاربرد دارد ولی به علت شکل خاصی که دارد کاربری آن در لباس‌های ظریف است.

تگ مدادی: این تگ همان‌طور که از نامش پیداست شبیه مداد طراحی شده و به منظور حفظ ایمنی کیف، کفش و اجناس کوچک با دقت و قدرت بالا عمل می‌کند.

تگ عینک: این تگ قابلیت قفل شدن به دسته عینک را دارد و از سرقت در عینک فروشی‌ها جلوگیری می‌کند.

تگ پاندا: تگ پاندا را بیشتر فروشگاه‌هایی که لباس کودک می‌فروشند، استفاده می‌کنند.

لیبل امنیتی RF: این لیبل در قالب یک برچسب در شکل و سایزهای مختلف بر روی اجناس نصب می‌شود و تنها سیستم RF آن را می‌شناسد.

لیبل امنیتی AM: این لیبل نیز به صورت برچسب بر روی محصولات فروشگاهی چسبانده می‌شود و برای سیستم AM قابل شناسایی است.

به طور کلی انواع تگ‌ها به وسیله دستگاهی که جداکننده یا مگنت نامیده می‌شود، قابل باز شدن هستند. عملیات باز شدن تگ توسط این دستگاه با آهنربای دارای میدان مغناطیسی که در آن تعبیه شده است، انجام می‌پذیرد، به گونه‌ای که با قرار دادن تگ روی مگنت لبه‌های آن از هم جدا می‌شوند.

استفاده بهینه از گیت فروشگاهی

اگر از گیت برای افزایش امنیت فروشگاه استفاده می‌شود، مهندسین شرکت ایمن‌موج برای بهبود عملکرد این سیستم امنیتی برای استفاده کنندگان توصیه‌هایی دارند که عبارتند از:

به منظور بهینه سازی مصرف انرژی، دستگاه به گونه‌ای تنظیم شده تا هر 16 ساعت به شکل اتوماتیک از کار افتد و برای روشن کردن مجدد آن باید سیم دستگاه از طریق پریز قطع و وصل شود. تنظیمات این سیستم امنیتی به صورت استندبای موجب طول عمر دستگاه می‌شود.

از آن‌جایی که معمولا میز صندوق در نزدیکی درب خروجی فروشگاه و در مجاورت با گیت قرار دارد، باید توجه داشت از انباشته شدن تگ‌ها جلوگیری شود، چرا که موجب خطا در عملکرد گیت می‌شوند.

انتخاب محصولات گیت فروشگاهی و تگ دزدگیر

برای انتخاب سیستم ایمنی فروشگاهی باید به ویژگی‌های دستگاه مناسب توجه داشت. ویژگی‌هایی از قبیل قیمت مناسب، قابلیت اطمینان، درصد آلارم خطای کم، طول عمر مناسب، حداقل نویز و... باید در خرید گیت فروشگاهی در نظر گرفته شوند.

انتخاب محصولات شاپ گیت آلارم به دلایل زیر می‌تواند، انتخاب خوبی باشد:

* قیمت بسیار مناسب به نسبت نمونه‌های وارداتی

* تولید از بهترین مواد اولیه با بهره‌گیری از مدرن‌ترین فناوری

*رقیب نمونه‌های آمریکایی و اروپایی از لحاظ کیفیت

* ضمانت خدمات فروش و پس از فروش

* تامین قطعات گارانتی

* صاحب فناوری و سازنده برتر دستگاه‌های با تکنولوژی AM

گیت پوشاک؛ دزدگیر لباس

گیت ضد سرقت لباس از ضروریات فروشگاه پوشاک به شمار می‌رود، چرا که سرقت را فورا توسط آلارم دزدگیر اطلاع رسانی می‌کند. این سیستم از سه بخش مهم گیت دزدگیر یا همان آنتن‌های دزدگیر که در آستانه درب خروجی نصب می‌شوند، تگ یا لیبل و جدا کننده تشکیل شده است. با استفاده از تگ دزدگیر لباس‌ها بدون فروش مطمئن از گیت بدون هشدار قابل خارج شدن نیستند چرا که فورا آلارم دزدگیر به صدا در می‌آید و فروشنده زمان کافی برای جلوگیری از سرقت را دارد.

دزدگیر لوازم الکترونیکی

تگ‌های دزدگیری که برای وسایل برقی استفاده می‌شوند انواع مختلفی دارند و به سه دسته تقسیم می‌شوند:

محصولات شارژشونده: این محصولات مثل گوشی موبایل، تبلت و... روی پایه‌هایی قرار می‌گیرند که در دسترس مشتری باشند و همچنین استند این محصولات علاوه بر خاصیت شارژ کنندگی به صورت دزدگیر نیز عمل می‌کند. جدا شدن محصول از استند و یا لوازم جانبی آن مثل کابل شارژر و... موجب به صدا در آمدن هشدار می‌شود.

لوازم خانگی نظیر LED، LCD و لوازمی که به شارژر احتیاج ندارند: این محصولات به وسیله تگ فروشگاهی چند آلارم محافظت می‌شوند. در واقع لوازم الکترونیکی خانگی برای حفظ امنیت به میزی متصل هستند که در صورت جداسازی هشدار را به صدا در می‌آورد و لذا تنها فروشند می‌تواند محصول را از روی میز جدا کند.

کالاهای الکترونیکی داخل جعبه: برای حفاظت از این کالاها از تگ اسپایدر استفاده می‌شود که از فناوری AM و RF پشتیبانی می‌کند. این تگ در هنگام قطع سیم و یا خروج از گیت موجب به صدا در آوردن آلارم می‌شود.

گیت دزدگیر هایپرمارکت

با نصب دزدگیر به اجناس فروشگاه‌های هایپر مارکت از خروج غیر مجاز آن‌ها ممانعت می‌شود. در گذشته برای هایپر مارکت‌ها از گیت‌های قدیمی RF استفاده می‌شد که با درصد خطای بالا موجب سردرگمی فروشنده بودند. اما امروزه از فناوری نوین AM در گیت فروشگاهی هایپرمارکت‌ها استفاده می‌شود که دیجیتال هستند و عملکردی دقیق و صحیح دارند.

البته لازم به ذکر است به منظور استفاده بهینه این سیستم باید نوع و جنس لیبل‌ها، تگ‌ها و فاصله آن‌ها تا گیت رعایت شود تا ایمنی مطلوب فراهم شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان شرکت شاپ گیت آلارم می‌توانند به ادرس اینترنتی shop-gate-alarm.com مراجعه کنند.