درخواست ۲۹ نماینده برای سلب عضویت «علیرضا رحیمی» از هیات رئیسه مجلس

گروه سیاسی الف،   3980501086 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از تقاضای ۲۹ نماینده برای سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیات رئیسه مجلس به خاطر سوال روز گذشته وی از وزیر دفاع خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: ۲۹ نفر از نمایندگان در رابطه با سوال دیروز آقای رحیمی از وزیر دفاع تقاضای سلب عضویت ایشان از هیات رئیسه را به کمیسیون آیین نامه ارائه کردند.

وی افزود: طبق آیین نامه اگر ۲۵ نماینده بگویند که یکی از اعضای هیات رئیسه به تعهدش عمل نکرده ظرف سه روز فرصت داریم تا هیاتی مرکب از اعضای کمیسیون‌های تخصصی، اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه و سه نفر از امضاءکنندگان تشکیل دهیم و آقای رحیمی هم موظف است دفاعیات خود را مطرح کند. نهایتا اعضای کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تدوین آیین نامه در مورد سلب عضویت رای می‌دهند.

کاتب ادامه داد: در صورت رای اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه و کمیسیون‌های تخصصی به سلب عضویت از هیات رئیسه گزارش به صحن مجلس ارائه می‌شود و پس از قرائت آن در جلسه غیر علنی و طرح مباحث در جلسه غیر علنی در جلسه علنی رای گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: آقای رحیمی طبق مواد ۱۱ و ۶ آیین نامه سوالی را از وزیر دفاع مطرح کرد که ارتباطی با وزیر دفاع ندارد. ایشان ادعا کرد که سپاه فیلمی در اختیار آقای کریمی قدوسی گذاشته اما سپاه قطعا این را رد کرده است. و آنچه الان مورد سوال همکاران است این است که اگر این فیلم سندیت نداشته هیات رئیسه نباید اجازه پخش آن را می‌داد و در صورتی که هیات رئیسه اشتباه کرده دلیلی ندارد از وزیر در این باره سوال شود.

کاتب در پایان گفت که پیش از این درخواست سلب عضویت علی مطهری نیز توسط برخی از نمایندگان مطرح شده بود که به رای گیری نینجامید.