نقوی حسینی در گفتگو با الف: دولت ، همراه با آمریکا صداوسیما را تحریم نکند/تخصیص ندادن اعتبار صداوسیما خلاف قانون است

گروه سیاسی الف،   3980501003 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بودجه قانون مصوب مجلس و رئیس جمهور موظف به اجرای آن است، گفت: تخصیص ندادن اعتبار صداوسیما خلاف قانون است.

دولت ، همراه با آمریکا صداوسیما را تحریم نکند/تخصیص ندادن اعتبار صداوسیما خلاف قانون است

سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با با اشاره به دستور حسن روحانی رئیس جمهور به نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه مبنی بر منوط کردن تخصیص اعتبار سازمان صداو سیما به نظر مثبت 2 نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر این سازمان گفت: رئیس جمهور باید قانون مصوب مجلس را اجرا کند.

وی افزود: بودجه صداوسیما در لایحه بودجه سالانه قید می شود و رئیس جمهور نمی تواند تخصیص اعتبار این سازمان را به نظر مثبت نمایندگان خود در شورای نظارت صداوسیما منوط کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا صداوسیما را تحریم کرد و ما نباید در کنار آمریکا صداوسیما را تحریم کنیم و در کنار آمریکا باشیم.

نقوی حسینی تاکید کرد: شورای نظارت بر صداوسیما شش نفر و مرکب از نمایندگان قوای سه گانه هستند و تنها نمایندگان رئیس جمهور در این شورا حضور ندارند که تخصیص اعتبار این سازمان به نظر آنها منوط شود.

در 19 تیر امسال از طرف حسن روحانی رئیس جمهور نامه ای به نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه نوشته و در این نامه تاکید شد که در صورت نظر مثبت 2 نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر این سازمان صداوسیما اعتبار سازمان تخصیص داده شود که برخی معتقدند این نامه به منزله دستور رئیس جمهور برای قطع بودجه صداوسیما است.