زمان صدور حکم دادگاه نجفی مشخص شد

گروه اجتماعی الف،   3980431129

قاضی دادگاه محمدعلی نجفی در خصوص تناقضات مطرح شده و اینکه آیا کیفرخواست عجولانه نوشته شده است؟ گفت: این ادعای وکلا است اما همه مراحل قضایی در تحقیقات مقدماتی و در دادگاه طبق موازین قانونی بوده است.

زمان صدور حکم دادگاه نجفی مشخص شد

به گزارش ایسنا، قاضی محمدرضا ‌محمدی کشکولی در پایان دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که حکم پرونده چه زمانی صادر می شود؟ گفت: قانون زمان صدور رای را مشخص کرده که صدور حکم، هفت روز پس از اعلام ختم رسیدگی است.

رییس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا ابهامات مطرح شده برای شما روشن شده است؟ گفت: این امر جنبه ماهیتی دارد. اجازه دهید رای صادر شود.

قاضی محمدی کشکولی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جرایم جنایی اجازه دفاع در جلسه امروز  داده نشده است؟ گفت: بحث اجازه نیست بلکه قانون آن را مشخص کرده و در آیین دادرسی کیفری هم مورد اشاره قرار گرفته بود. ایشان به اندازه کافی  فرصت دفاع داشتند. ایشان فرصت دفاع به اندازه کافی در حد قرائت کیفرخواست و دفاع از دلایل را  در جلسه اول داشته و کافی بوده است.

وی در خصوص تناقضات مطرح شده و اینکه آیا کیفرخواست عجولانه نوشته شده است؟ گفت: این ادعای وکلا است اما همه مراحل قضایی در  تحقیقات مقدماتی و در دادگاه طبق موازین قانونی بوده است.

وی در خصوص عدم حضور والدین میترا استاد گفت:  وکیل قانونی داشتند که وکالت آنها را برعهده داشته و دفاع کردند و این موضوع منع قانونی ندارد.

قاضی محمدی کشکولی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه صلح و سازش برگزار خواهد شد؟ گفت: این موضوع در خارج از صلاحیت دادگاه است و به طرفین پرونده مربوط است.