دستگیری ۲۷۶ زمین‌خوار در کشور

گروه حوادث الف،   3980431083 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی گفت: در سطح کشور بیش از ۲۷۶ زمین‌خوار شناسایی و حکم جلب آنها صادر شده است.

جواد خردمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار پیام مردمی و گزارش مستند از تصرف و تعرض اراضی ملی به ما اعلام شده بود که در ۹ هزار و ۵۰۰ مورد وقوع تعرض و تصرف اراضی ملی را شاهد بودیم به طوری که اراضی ملی توسط زمین‌خواران مورد سوءاستفاده قرار گرفته بود.

خردمند گفت: در هشت هزار و ۷۰۰ مورد رفع تصرف و تعرض در اراضی ملی انجام شد تا چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی به چرخه اراضی ملی بازگردد.

وی از توزیع شش هزار و ۵۰۰ اوراق قضائی به متخلفین خبر داد و افزود: بر همین اساس دستگیری ۲۸۶ زمین‌خوار انجام شد تا با صدور حکم قضائی شاهد دستگیری آنها باشیم.

فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی از تشکیل پرونده و ارسال آن به دادگاه به تعداد دو هزار و ۸۰۰ مورد خبر داد و اظهار کرد: دو هزار و ۵۰ مورد اجرای حکم را در سطح کشور شاهد بودیم تا با صدور حکم قطعی چهار هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی ملی برگشت بخورد.

خردمند در مورد نیروهای بکارگرفته شده نیز تصریح کرد: ۳۶ هزار نیروی یگان ویژه و ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کمکی از پلیس امداد و پیشگیری ناجا در این فعالیت‌ها همراه ما بودند تا بتوانیم به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در برخورد جدی و قاطع با زمین‌خواران جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی همچنین به تجهیزات بکارگرفته در این یگان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ما علاوه بر خودرو، موتور و برپائی گشت‌های پیاده سعی کردیم از سیستم GPS در این گشت‌ها استفاده کنیم و با راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ فعالیت تمام گشت‌ها را نیز در تمام نقاط کشور به دقت رصد می‌کنیم.