نوبندگانی مطرح کرد؛ فعالیت یکی از قوی‌ترین مافیاها در حوزه دارو/ سرکوب صنعت دارو توسط مافیا

گروه اجتماعی الف،   3980431056 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد فعالیت یکی از قوی‌ترین مافیاها در حوزه دارو هستیم و افراد سودجو صنعت داخل را سرکوب می‌کنند.

فعالیت یکی از قوی‌ترین مافیاها در حوزه دارو/ سرکوب صنعت دارو توسط مافیا

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که مسایل و حاشیه‌های اخیر در صنعت داروسازی به‌وجود آمده این است که وقتی مسؤولیتی به فردی سپرده می‌شود نظارت کافی بر عملکرد وی صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: اختیارات بسیار زیادی در زمینه واردات دارو و تجهیزات به عده‌ای از افراد داده شد، و این افراد وقتی در مسند کار قرار می‌گرفتند مهره‌های خود را در آن نهاد به کار می‌گرفتند، برخی از این مسؤولان در حوزه دارو و غذا سهامدار شرکت‌ها بودند، به‌طوری که در مقطعی شاهد بودیم همسر معاون وزیر سهامدار شرکت دارویی بوده است.

این نماینده مجلس گفت: شاهد فعالیت یکی از قوی‌ترین مافیاها در حوزه دارو هستیم هرچند افراد باشرافت نیز دراین حوزه فعالیت می‌کنند اما افراد سودجو سرکوب‌گر صنعت داخلی هستند، مشاهده می‌کنیم برخی در این حوزه با شرکت‌های خارجی همکاری دارند و در زمینه صدور مجوز برای تولید داروی داخلی دست‌انداز ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از افراد، بیمارستان‌ها را به مصرف کالاهای خارجی تشویق می‌کنند، امیدواریم وزیر بهداشت با کمک دستگاه قضایی بساط تخلفات در حوزه غذا و دارو را جمع کند.

جمالی عدم نظات را یکی از دلایل ایجاد فساد در نظام سلامت دانست و گفت: لازم است برای متخلفین برخورد جدی و پرهزینه در نظر گرفته شود تا این افراد از تکرار تخلفات پرهیز کنند.

نماینده مجلس تأکید کرد: بر اساس قانون، اگر فردی در دوره مسؤولیت خود تخلفات مالی داشته باشد تا آخر عمر، در صورت اثبات تخلفات باید به آن‌ها رسیدگی شود و تفاوتی ندارد که فرد وزیر باشد یا غیر وزیر، قانون باید برای همه یکسان باشد.