ظریف: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3980431045

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرد: آنچه که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، تحریم نیست بلکه تروریسم اقتصادی است و ما نیاز داریم که دائم تکرار کنیم که با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

ظریف: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست دفاع از منشور ملل متحد و هنجارهای حقوق بین‌الملل که در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار شد، با تاکید بر اینکه آنچه که آمریکا به اسم تحریم انجام می‌دهد، تحریم نیست و تروریسم اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ابهامی در مورد این موضوع نیست. شما واژه تروریسم را جست‌وجو کنید. در لغت‌نامه در تعریف واژه تروریسم آمده است: "تروریسم استفاده غیرقانونی از خشونت و یا ارعاب به خصوص علیه غیرنظامیان برای دنبال کردن اهداف سیاسی است." این تعریف گوگل از تروریسم است.

ظریف در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران شرکت‌کننده در این نشست افزود: بنابراین دوستان لطفا استفاده از واژه تحریم را متوقف کنید. تحریم وسیله‌ای برای تحمیل یک فرمان قانونی است. تحریم‌ها دارای یک پشتوانه قانونی هستند اما اقداماتی که آمریکایی‌ها به اسم تحریم انجام می‌دهند، یک تروریسم اقتصادی است. ما نیاز داریم در مورد آنچه که ایالات متحده در حال حاضر اعمال می‌کند، از واژه تروریسم استفاده کنیم.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان خاطرنشان می‌کرد: من پیشنهاد می‌کنم که همه ما استفاده غیرقانونی از واژه تحریم را تحریم کنیم به خصوص در مورد استفاده بی‌حد و حصر دولت آمریکا از این واژه برای نشان دادن پشتوانه قانونی بودن اقداماتش، در حالی که اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، تروریسم اقتصادی است.

ظریف خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست تاکید کرد: ما نیاز داریم که دائم این موضوع را تکرار کنیم که ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.