آمریکا مذاکره را راهی برای تحمل خواسته‌هایش می‌داند/ ایران هرگز از خطوط قرمز خود عدول نخواهد کرد

گروه سیاسی الف،   3980431003

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکایی‌ها مذاکره را راهی برای تحمیل خواسته‌های نامشروع خود می‌دانند، لذا با آنها مذاکره نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی اظهارات مبنی بر احتمال مذاکره ایران و آمریکا، گفت: دستگاه دیپلماسی و دیپلمات‌های ما خارج از سیاست‌های کلان نظام نمی‌توانند حرکت کنند و مقوله مذاکره با آمریکا هم یکی از سیاست‌های کلان نظام است که براساس  قانون اساسی تدوین شده و ترسیم و ابلاغ آن هم با امر مقام معظم رهبری و از اختیارات ایشان است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را در هر سطحی ممنوع اعلام کردند و هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی نیز حق چنین اقدامی را ندارد؛ از همین رو هم کسی حق چنین اقدامی را نخواهد داشت و مذاکره‌ای هم اتفاق نخواهد افتاد.

ذوالنوری  درباره دلایل عدم مذاکره با آمریکا گفت: آمریکایی‌ها هرگز نمی‌خواهند برای حل مشکلات با ما مذاکره کنند بلکه آن‌ها در تلاشند تا به صورت طلبکارانه خواسته‎های نامشروع خود را محقق کنند، یعنی به ما بگویند حضور منطقه‌ای خود را تعطیل کنید، موشک نداشته باشید،  اسرائیل را به رسمیت بشناسید و جریان‌های ضد انقلابی که امروز به عنوان برانداز فعالیت می‌کنند را به عنوان شهروند رسمی کشورتان بپذیرید؛ بنابراین به طور طبیعی جمهوری اسلامی ایران هرگز از خطوط قرمز و منافع خود عدول نخواهد کرد و آمریکایی‌ها هم اگر قصد ورود به حریم جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند،  پای آن‌ها را قلم خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، چون آنها مذاکره را راهی برای تحمیل خواسته‌های نامشروع خود دانسته و ما  سیاستمداران و حکام این کشور را دولتمردان عاقل، سالم و درستی که بخواهند طبق منافع متقابل رفتار کنند نمی‌دانیم؛ بلکه آن‌ها را افرادی زیاده خواه، زورگو و عهد شکن می‌دانیم کما اینکه در برجام هم شاهد بودیم که با ملت  ما چه کردند.

وی ادامه داد: امروز هم از یک سو پیام مذاکره داده، از سوی دیگر هم کشتی ما را توقیف می‌کنند و تحریم‌ها را افزایش می‌دهند؛ بنابراین آن‌ها برای گسترش سلطه شان طالب مذاکره هستند، اما قطعا این آرزو را به گور خواهند برد.