سؤال از ظریف در رابطه با صحبت با نمایندگان کنگره آمریکا

گروه جهان الف،   3980430156 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌دانیم اخیرا وزیر امور خارجه کشورمان با چه مجوزی و با چه روشی با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا صحبت کرده، حتما از وزیر امور خارجه کشورمان در این رابطه در مجلس سؤال خواهیم کرد.

به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی در جمع پرسنل بیمارستان فاطمه الزهرا کرمان با اشاره به مشکلات اقتصادی و سیاست‌‌های ارزی اشتباه دولت در ماه‌های گذشته اظهار کرد: با ارز 4200 می‌توانستیم بازار را مدیریت کنیم، اما اجازه ندادند و شاهد افزایش غیرمنطقی دلار و افزایش قیمت‌ها بودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هنوز 3 و نیم میلیارد دلار از منابع ارزی کشور تصویه حساب نشده است، گفت: حال که دشمنان علیه ما هستند، چرا در داخل با اقدامات غیرکارشناسی مشکل را بیشتر کنیم، می‌شود کشور را در همین شرایط سخت اداره کرد به شرطی که دولت کارهای معقول و کارشناسی انجام دهد.

وی گفت: در اوایلی که با شوک ارزی مواجه شدیم، جلسات متعددی را در کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران ارشد دولت گذاشتیم اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم و کشور را به لب پرتگاه بردند.

پورابراهیمی ابراز داشت: تصمیمات آمریکایی‌ها بر سقوط ایران در سال 97 بود و این مسئله را رسما اعلام کردند و نمی‌دانیم اخیرا وزیر امور خارجه کشورمان با چه مجوزی و با چه روشی با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا صحبت کرده که در براندازی دولت جمهوری اسلامی کمتر از دولت آمریکا نیستند.

پورابراهیمی ادامه داد: حتما از وزیر امور خارجه کشورمان در این رابطه در مجلس سؤال خواهیم کرد تا اظهار نظر خود را در رابطه با این مذاکرات بیان کند.

وی بیان داشت: آمریکا اساس با جمهوری اسلامی ایران مخالف است و هیچ فرقی میان گروه‌ها و جناح‌های انها نیست، گزارش‌های آمریکایی‌ها از مسائل اقتصادی ایران کاملا دقیق و حساب شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: به گفته کارشناسان آمریکایی، ایران از بحران اقتصادی عبور خواهد کرد و می‌گویند که تحریم‌ها بعد از چند ماه در ایران اثرگذار نخواهد بود لذا پیشنهاد می‌دهند برخی از تحریم‌ها برداشته شود تا ایران به فضای غیرتحریم عادت کنند و بعد دوباره تحریم را اعمال کنند.

پورابراهیمی به پیگیری آمریکایی‌ها برای آغاز مذاکرات دوباره با ایران پرداخت و گفت: اقدام رهبری با ادبیات هوشمندانه و اقتدار برگرفته از تقوا و ویژگی‌های معرفتی ایشان به اظهار نظر نخست وزیر رئیس جمهور پاسخ دادند.

وی اقدامات نیروهای سپاه پاسداران را موجب به هم ریختن کل معادلات آمریکایی‌ها دانست و بیان کرد: در جریان زدن پهباد آمریکایی‌ها، مذاکره‌ای از طریق واسطه‌ها آغاز کردند که از ما بخواهند به شکلی آبروی خودشان را برگردانند.

پورابراهیمی ادامه داد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی دست برتر در منطقه است و مطمئن باشید اگر می‌توانستند حتما به ما حمله می‌کردند.

وی اضافه کرد: اقدامات شورای عالی امنیت ملی در بحث فضای برجام فضای مثبت در جامعه ایجاد کرد و همه همراه شده‌اند و به فضل الهی از گردنه سختی که آمریکایی‌ها برای ما ایجاد کردند عبور می‌کنیم و علائم آن هم مشخص است، آمریکایی‌ها آرزوی نابودی جمهری اسلامی را به گور می‌برند چون ما عقبه‌ای مانند شهدا، امام زمان و مقام معظم رهبری را داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم مسیر حرکت ما است و با اقدامات و برنامه‌هایی که نظام در آینده خواهد داشت و مجلس قدرتمند که دولت قدرتمند را می‌تواند تشکیل دهد، شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود.

وی ابراز داشت: به واسطه ضعف درونی در دولت طی این سال‌های گذشته هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم، اما ان‌شاءلله دولت آینده دولت قدرتمندی باشد که دهه پنجم انقلاب را با اقتدار طی کنیم.