جزئیات ورود دوچرخه به مترو اعلام شد

گروه اجتماعی الف،   3980430138

مرکز اطلاع رسانی مترو تهران شرایط امكان سفر تركيبی دوچرخه‌ با مترو در ساعات مختلف را اعلام کرد. با توجه به استقبال شهروندان برای سفر تركيبی دوچرخه با مترو استفاده دوچرخه سواران در ساعات غير پيک بعد از ظهر نيز تا پايان بهره برداری محقق شد.

جزئیات ورود دوچرخه به مترو اعلام شد

به گزارش الف به نقل از سایت متروی تهران، در خصوص اجراي كامل طرح ورود دوچرخه به مترو و با استقبال شهروندان دوچرخه سوار در روزهاي تعطيل و انجام سفرهاي تركيبي  امكان سفر تركيبي دوچرخه‌هاي معمولي با مترو در ساعات غيراوج بعدازظهر روزهاي معمولي (شنبه تا پنجشنبه) پس از ساعت 20 تا پايان بهره برداري مترو از ابتداي مردادماه سال 98ميسر شده است.

در شهریور ماه سال1397، مهندس پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی در شهر،"طرح ترکیبی دوچرخه و مترو" را ارائه داد و  بر اساس آن ورود دوچرخه به ایستگاه‌های خطوط مترو با درنظر گرفتن واگن مشخص، عملیاتی شد.

در حال حاضربراساس تمهیدات اتخاذه شده ورود دوچرخه به مترو، در تمام روزهای هفته بلامانع است اما برای تردد بهتر مسافران در روزهای هفته می بایست از دوچرخه تاشو استفاده کنند وامكان استفاده از دوچرخه‌های معمولی تنها در ایام تعطیلات رسمی و 13 روز اول فرودین ماه مجاز است.

در حال حاضر درتمام روزهای هفته به غیر از ساعت 6 و 30 تا 9 و 30 دقیقه و از ساعت16 تا 19 که پیک مسافری محسوب می شود، دوچرخه سواران می توانند با دوچرخه های تاشو با ابعاد30×60×90 وارد شبكه مترو شوند.

در خصوص ورود دوچرخه هاي معمولي به واگن هاي مترو ورود با دوچرخه های معمولی نیز در روزهای جمعه و ایام تعطیل و 13 روز اول فروردین مجاز است و تنها دلیل محدود کردن ورود دوچرخه های معمولی در روزهای تعطیل، خلوتی ایستگاه ها و قطارها است چرا که با توجه به حجم بالای مسافر که در طول هفته از مترو استفاده می کنند امکان ورود دوچرخه به واگن ها وجود ندارد.

دوچرخه سوارانی که از دوچرخه های عادی استفاده می کنند فقط مجاز به ورود به واگن هایی هستند که با برچسب هایی بر روی بدنه قطار مشخص شده ولی دوچرخه سوارانی که از دوچرخه های تاشو استفاده می کنند مجاز به ورود به تمامی واگن ها هستند.

راکبان دوچرخه حتما باید در واگن‌های مخصوص که با آرم دوچرخه مشخص شده مستقر شوند، سوار شدن برروی دوچرخه در تمامي ایستگاه‌ها و قطارهای مترو ممنوع است و راکبان تنها می توانند دوچرخه خود را حمل کنند نه اینکه سوارش شوند و همچنین راکبان نمی‌توانند دوچرخه خود را درون ایستگاه رها کنند.