بعیدی‌نژاد: با قدرت برای روبه‌رو شدن با سناریوهای مختلف آماده‌ایم

گروه سیاسی الف،   3980430124 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفیر ایران در لندن در واکنش به احتمال تحریم کشورمان توسط انگلیس نوشت: ایران با قدرت برای روبه‌رو شدن با سناریوهای مختلف آماده است.

به گزارش تسنیم، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در واکنش به احتمال تحریم ایران توسط لندن در واکنش به توقیف نفتکش این کشور توسط ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دولت بریتانیا باید مراقب نیروهای سیاسی داخلی باشد که می‌خواهند تنش موجود بین ایران و انگلیس را فراتر از مسئله کشتی‌ها گسترش دهند. این مسئله در این شرایط بسیار حساس منطقه، نابخردانه و خطرناک خواهد بود. ایران با قدرت برای روبه‌رو شدن با سناریوهای مختلف آماده است.

پیش از این، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس گفته بود که دولت این کشور دوشنبه به پارلمان واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی را اعلام خواهد کرد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه‌شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه 28 تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

صبح روز شنبه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام خبر آغاز بررسی‌های کارشناسی حادثه نفتکش انگلیسی مربوط به نقض قوانین بین‌المللی دریانوردی، گفت: در صورت لزوم و بر مبنای درخواست مقام قضایی ممکن است خدمه برای انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان در یک گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود یادآور شد: به‌خلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ما بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.