کشف ۴ مزرعه بیت‌کوین در دماوند

گروه اقتصادی الف،   3980430108

رئیس اداره برق منطقه دماوند از کشف 4 مزرعه بیت‌کوین با 153 دستگاه ماینر در این شهرستان خبر داد.

بهزاد صبوری امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کشف مزرعه بیت‌کوین در شهرستان دماوند اظهار کرد: پس از کسب اطلاعاتی در خصوص فعالیت افراد سودجو در زمینه تولید استخراج ارز دیجیتال، این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بازرسی از موقعیت‌های گزارش شده، چهار مزرعه تولید ارز دیجیتال یا بیت‌کوین شناسایی شد، افزود: در این زمینه، 89 دستگاه ماینر در شهرک صنعتی دماوند، 20 دستگاه ماینر در شهر دماوند، 31 دستگاه ماینر در روستای وادان، 13 دستگاه ماینر در روستای جابان و در مجموع به ارزش 16 میلیارد ریال کشف شد.

رئیس اداره برق منطقه دماوند با اشاره به اینکه دستگاه‌های ماینر برای استفاده نیاز به مصرف زیادی دارند، گفت: در این راستا، متخلفان با استفاده از تعرفه برق واحدهای صنعتی اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند که با تلاش کارشناسان شبکه برق از این سودجویی‌ها جلوگیری شد.

صبوری ادامه داد: متخلفان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند؛ از شهروندان، دهیاران و شهرداری‌های شهرستان دماوند درخواست داریم که در صورت مشاهده چنین فعالیت‌هایی در اسرع وقت به سامانه 121 اداره برق اطلاع دهند.