جلسات سری در وزارت ورزش برای واگذاری سرخابی‌ها

گروه ورزشی الف،   3980430076

چند روز قبل در سکوت کامل خبری وزیر ورزش و جوانان با ۱۰ نماینده مجلس و مدیران ۲ تیم پرسپولیس و استقلال جلسه‌ای ویژه برگزار کرد.

جلسات سری در وزارت ورزش برای واگذاری سرخابی‌ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چهارشنبه هفته گذشته ۹۸.۴.۲۶ جلسه خصوصی سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس دروزارت ورزش و جوانان با حضور وزیر، ۱۰ نماینده مجلس و نمایندگان ۲ باشگاه برگزار شد.

مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۸، وزارت ورزش را مکلف کرده است با همکاری بورس و سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور ۹۸، شرایط پذیرش ۲ شرکت فرهنگی - ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم کند. به این ترتیب که پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه اولیه ۵ درصد سهام هریک از ۲ شرکت جهت کشف قیمت، ۵۱ درصد سهام آن‌ها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه گردد.

از آنجا که ۲ باشگاه زیانده هستند، نمی‌توان سهام آن‌ها را در بورس عرضه کرد، اما، چون برند آن‌ها دارای قیمت است می‌توان در فرابورس این عرضه را انجام داد. عمده دارایی ارزشمند ۲ باشگاه برند است وگرنه دارایی‌های دیگر آن‌ها زیاد ملموس نیست.

وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی تا اینجا با مصوبه مجلس برای واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس چندان موافق نبوده اند.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، در صورت واگذاری در فرابورس ضروری است قبلا اصلاح اساسنامه ۲ شرکت به ویژه تغییر ماهیت حقوقی آن‌ها از سهامی خاص به عام و نیز تعیین تکلیف اموال ۲ باشگاه تحقق پذیرد. به علاوه در حال حاضر سرمایه ثبت شده یکی از ۲ باشگاه یک میلیون تومان و دیگری ۱۰ میلیون تومان است که برای پذیرش در فرابورس باید سرمایه دو باشگاه افزایش یابد.

محتویات جلسه خصوصی سلطانی‌فر با نمایندگان مجلس مشخص شد/ سرمایه پرسپولیس و استقلال کمتر از یک پراید!/ خصوصی سازی به تعویق می‌افتد؟

در مجموع با توجه به صورت‌های مالی غیرشفاف و حسابرسی نشده و همچنین مالکیت اسمی اموال ۲ باشگاه به نام غیر برای جلوگیری از توقیف توسط طلبکاران، به نظر نمی‌رسد واگذاری‌ها تا ضرب الاجل پایان شهریور ۹۸ محقق گردد.

جلسه فوق بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد در نهایت ماحصل جلسه نیز به صورت رسمی و علنی اعلام نشد و شنیده می‌شود تا پایان سال ۹۸ این دو تیم کماکان دولتی باقی خواهد ماند.