درخواست سخنگوی موگرینی از ایران و انگلیس

گروه جهان الف،   3980429189 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر خویشتنداری ایران و انگلیس و اجتناب از تنش‌های بیشتر تاکید کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا غروب شنبه به وقت تهران با صدور بیانیه‌ای خواستار خویشتنداری ایران و انگلیس شد.

به نوشته «وبگاه اتحادیه اروپا»، «مایا کوتسیانچیچ» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که توقیف دو فروند کشتی از سوی ایران در تنگه هرمز موجب نگرانی عمیق است.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مدعی توقیف دو فروند کشتی شده که کشتی دیگر که «مصدر» نام دارد روز گذشته به مسیر خود در خلیج فارس بازگشت. به گزارش منابع نظامی مطلع در  خلیج فارس، تنها کشتی توقیف شده از سوی ایران، نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» است.

به نوشته وبگاه اتحادیه اروپا، مایا کوتسیانچیچ در ادامه این بیانیه اظهار داشت که با توجه به وضعیت کنونی منطقه، این اقدام خطر تنش‌های بیشتر را به همراه دارد و به تلا‌ش‌ها جهت یافتن راهی برای حل تنش‌های کنونی لطمه می‌زند.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "Stena Impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.»

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه خواستار آزادی فوری کشتی انگلیسی و خدمه آن و خویشتنداری جهت اجتناب از تنش‌های بیشتر شد و بر لزوم محترم شمرده شدن آزادی دریانوردی تاکید کرد.