حمل و نقل دریایی انگلیس خواستار بازگشت سریع نفتکش این کشور شد

گروه جهان الف،   3980429007 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مجمع حمل و نقل دریایی انگلیس به توقیف نفتکش این کشور در خلیج فارس واکنش نشان داد و از دولت انگلیس خواستار اقدامات لازم برای بازگشت این نفتکش شد.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، مجمع حمل و نقل دریایی انگلیس در واکنش به توقیف نفتکش این کشور در خلیج فارس بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه مجمع کشتی حمل و نقل دریایی انگلیس، توقیف نفتکش این کشور در خلیج فارس محکوم شده و این مسئله را در ادامه تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه عنوان کرده است.

در این بیانیه از دولت انگلیس خواسته شده تا تمام اقدامات لازم را برای بازگشت سریع و حفاظت از جان خدمه و کارکنان این نفتکش به کار بندد.

بیانیه مذکور همچنین توقیف نفتکش انگلیس نشانه‌ای از بدتر شدن و تشدید تنش‌ها در منطقه عنوان کرده و خواستار تامین امنیت و محافظت از عبور و مرور بی خطر برای ترانزیت تجاری در خلیج فارس شده است.

این بیانیه پس از آن منشتر شد که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

در اطلاعیه سپاه پاسداران همچنین اعلام شده است که نفت‌کش مذکور برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی ایران شده است.

گفته شده که نفتکش مذکور از مبدا «الفجیره» در امارات به سمت بندر «الجبیل» در عربستان سعودی عازم بوده است.