آرژانتین حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

گروه جهان الف،   3980427148 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دولت آرژانتین که با آمریکا و رژیم صهیونیستی روابط نزدیکی دارد، همزمان با سفر پامپئو به بوینس آیرس، حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام کرد.

به گزارش فارس، روز پنج‌شنبه (امروز) همزمان با سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به بوینس آیرس، دولت آرژانتین حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، واحد اطلاعات مالی آژرانیتن دستور مسدود شدن حساب‌های مالی احتمالی مرتبط با حزب‌الله لبنان را صادر کرده است. 

پیش از این گزارش شده بود که با افزایش فشارهای رژیم صهیونیستی بر دولت آرژانتین، این کشور در حال برنامه‌ریزی برای تروریستی خواندن جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان به بهانه انفجار بیست‌وپنج سال پیش است.

آنطور که روزنامه آرژانتینی «لا ناسیون» گزارش داده بود، «مائوریسو ماکری» رئیس‌جمهور این کشور از کابینه وزیران خواسته تا به ادعای دست داشتن حزب‌الله در انفجار سفارتخانه رژیم اسرائیل و مرکز جامعه یهودیان «آمیا» در بوینس آیرس، نام این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

دولت کنونی آرژانتین به ریاست ماکری روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از شیخ‌نشین‌های عربی حاشیه خلیج فارس دارد و پیش از این هم وعده تروریستی اعلام کردن حزب‌الله را داده بود.

یک مقام ارشد در دولت آرژانتین پیش از این گفته بود از آنجا که ماکری و هم‌حزبی‌هایش اکثریت را در پارلمان در اختیار ندارند، نمی‌توانند قانونی برای تروریستی اعلام کردن حزب‌الله تصویب کنند، به همین دلیل، دولت با روشی دیگر مستقیما وارد عمل می‌شود.

به نوشته رویترز، صدور دستور مسدود شدن دارایی‌های حزب‌الله، نام این گروه را به طور خودکار وارد فهرست گروه‌های تروریستی می‌کند.