برگزاری اولین جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک در فرهنگ‌سرای اشراق

گروه اجتماعی الف،   3980426097

نخستین جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک به منظور حمایت ومعرفی کسب و کارهای زودبازده و فراهم نمودن فضایی با نشاط جهت غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در سال رونق تولید از 27 تیر تا 9 مردادماه در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.

برگزاری اولین جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک در فرهنگ‌سرای اشراق

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 4، رضا دوستعلی رییس فرهنگ‌سرای اشراق با اعلام این  خبر تصریح نمود: در این جشنواره که با حضور جمعی از شاخصین و فعالان این عرصه با عرضه انواع بستنی‌های سنتی و دستگاهی و نوشیدنی‌ها برگزار می‌شود، مجموعه‌ای متنوع از برنامه‌های فرهنگی هنری، شامل پرواز بادبادک‌ها، مسابقه و ایستگاه نقاشی، اجرای نمایش عروسکی و طنز، اجرای برنامه‌های ورزشی و موسیقی اقوام را خواهیم داشت.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 4، افزود: آشناسازی شهروندان با مراحل تولید و عرضه بستنی، ارایه آموزش‌‌های لازم جهت تهیه بستنی و نوشیدنی‌ها در منزل، معرفی چهره‌های فعال این صنف، کارآفرینان و رونق‌دهندگان این عرصه و نیز برگزاری عصرانه‌های فرهنگی تابستانی با رویکرد سبک زندگی سنتی و بومی ایرانی با عرضه دسرهای سالم ایرانی از دیگر بخش‌های متنوع این جشنواره تابستانی خواهد بود.

رییس فرهنگ‌سرای اشراق ضمن اشاره به تاریخچه تولید بستنی در کشورمان، اظهار داشت: تاریخچه توليد بستنی در ايران به حدود 60 سال پيش مربوط  می شود؛ اما ورود دستگاه‌هاي بستنی‌سازی به اواخر دهه 40 برمي‌گردد، در ضمن ازآن موقع در كنار بستني، فالوده هم تهیه می‌شده است.

فرهنگ‌سرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره قرار دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77326777 و 77323777 تماس بگیرند و یا به نشانی eshragh.farhangsara.ir مراجعه کنند.