چرا محافظان ظریف همراه او به نیویورک نرفتند؟

گروه سیاسی الف،   3980426057 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روز گذشته خبر عدم همراهی تیم حفاظت ظریف در سفر به نیویورک مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت که واکنش‌های متفاوتی را در بر داشت.

چرا محافظان ظریف همراه او به نیویورک نرفتند؟

به گزارش الف، روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه تیم حفاظتی محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در سفر به نیویورک، وی را همراهی نکرده و برخی این موضوع را عدم صدور ویزا از سوی آمریکا تلقی کردند، تصاویر منتشر شده گویای این بود که محافظان آمریکایی مسوولیت حفاظت وزیرامورخارجه ایران را برعهده دارند.

 اما اطلاعات خبرنگار الف حاکی است، اساسا درخواست ویزایی از سوی وزارت خارجه برای محافظان ظریف صورت نگرفته است و محافظان ظریف در سفر بعدی به ونزوئلا و کاراکاس وی را همراهی خواهند کرد و امنیت هیات میهمان در سفر به نیویورک برای شرکت در  نشست های سازمان ملل نیز توسط میزبان تامین می‌شود.

یکی از  افراد مطلع در وزارت خارجه به خبرنگار الف گفت: با توجه به محدودیت تردد برای حضور هیأت دیپلماتیک ایران در نیویورک، این اقدامات مانع پیگیری اهداف هیات ایرانی در تبیین سیاست جمهوری اسلامی در عرصه مناسبات بین‌المللی نشده و اگر اقداماتی خلاف عرف دیپلماتیک از سوی امریکا هم رخ می‌دهد، ایران فرصت‌ها و تریبون‌های بین‌المللی را از دست نخواهد داد لذا نباید با پرداختن به این نوع خبرها اصل موضوع را فراموش کرده و به حاشیه رفت.