گزینه جانشینی مرکل وزیر دفاع آلمان شد

گروه جهان الف،   3980426044

گزینه جانشینی آنگلا مرکل در صدر اعظمی آلمان در پی انتصاب وزیر دفاع فعلی آلمان به ریاست کمیسیون اروپا، به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور تعیین شده است.

گزینه جانشینی مرکل وزیر دفاع آلمان شد

به گزارش ایسنا، در همین راستا قرار است آنگرت کرامپ - کارنباوئر، رهبر فعلی حزب دموکرات مسیحی آلمان  که در این کشور با حروف اختصاری "آ.ک.ک" مشهور است امروز (چهارشنبه) طی یک مراسم در شهر برلین با حضور اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع در حال کناره گیری و معاون اول رئیس مجلس علیای پارلمان آلمان عهده‌دار وزارت دفاع شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  فون درلاین که از سال ۲۰۱۳ به عنوان وزیر دفاع آلمان خدمت کرده به جهت آنکه روز سه‌شنبه با برتری شکننده‌ای در یک رای‌گیری نمایندگان پارلمان اروپا به عنوان ریاست جدید کمیسیون اروپا انتخاب شد می‌بایست از وزارت دفاع آلمان کنار برود.

آنگلا مرکل قبل از آنکه کرامپ – کارنباوئر، مطرح ترین گزینه برای جانشینی مرکل در صدراعظمی، به عنوان وزیر دفاع جدید اعلام شود خبر از "یک جایگزینی خیلی سریع در وزارت دفاع" داده بود.

او اظهار داشت: پست وزارت دفاع عهده‌دار فرماندهی و اقتدار نظامی کشور ما است. ما نمی توانیم اجازه دهیم خالی بودن این پست طول بکشد.

این اولین پست وزارتی است که کرامپ – کارنباوئر عهده‌دار می‌شود. وی زاده شهر سارلند در نزدیکی مرز فرانسه است و تبدیل به یکی از چهره‌های سرشناس سیاست کشور آلمان شده است.

در ماه سپتامبر گذشته کرامپ – کارنباوئر که عده‌ای نیز به شوخی به او "مینی-مرکل" می‌گویند به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان تعیین شد و پس از آن که مرکل اعلام کرد با پایان دور فعلی صدراعظمی خود در سال ۲۰۲۱ دیگر برای یک دور دیگر کاندیدا نخواهد شد، او به عنوان صدراعظم بعدی آلمان تلقی شد.

با این حال انتصاب این زن ۵۶ ساله به پست دشوار وزارت دفاع باعث تعجب برخی شد چرا که عملکرد او بعد از کسب نتایج ضعیف حزب دموکرات مسیحی در انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه گذشته، مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بود.