مردم مطالبات خودرویی خود را از محاکم قضایی پیگیری کنند

گروه اقتصادی الف،   3980425210

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مردم به دلیل خُلف وعده خودروسازان مراجعات متعددی به ما دارند که به آنها توصیه می‌شود در صورتی که این شرکت‌ها به قراردادهای خود پایبند نیستند، مطالبات خود را در محاکم قضایی پیگیری کنند.

به گزارش فارس از کرج، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صحبت‌های رییس قوه قضاییه مبنی بر برخورد با خودروسازان در صورت تغییر در قیمت و زمان تحویل خودرو، گفت: خودروسازان باید به تعهدات خود عمل کرده و به مفاد قراردادهای منعقد شده پایبند باشند.

مردم می‌توانند مطالبات خودرویی خود را از محاکم قضایی پیگیری کنند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم به دلیل خُلف وعده خودروسازان مراجعات متعددی به ما دارند که به آنها توصیه می‌شود در صورتی که این شرکت‌ها به قراردادهای خود پایبند نیستند، مطالبات خود را در محاکم قضایی پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: خودروسازان در قراردادها به نکاتی مانند تحریم و... اشاره کردند. مردم معمولا مفاد قراردادها را مطالعه نمی‌کنند به همین دلیل در حال حاضر با مشکلات بسیار روبه رو شده‌اند. در بسیاری از قراردادها قید می‌شود؛ در صورت بروز وضعیت‌های خاص تصمیمات تغییر می‌کند، خودروسازان نیز به استناد این مواد در قراردادها از تحویل خودرو خودداری می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس از مردم حمایت می کند، خاطرنشان کرد: خودروسازان باید به قراردادها عمل کنند چراکه این قراردادها قانون هستند، محاکم قضایی براساس این قراردادها باید تصمیم بگیرند.

برخورد با خودروسازان در صورت ادامه این روند جدی است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورتی که خودروسازان خلاف قرارداد عمل کرده باشند با آنها برخورد می‌شود، ادامه داد: محاکم قضایی باید براساس قرارداد تصمیم‎گیری کنند.

اکبریان با اشاره به رونمایی از خط تولید پژو 301، تصریح کرد: اگرچه شرکت‌های پژو، سیتروئن، رنو و کیا قراردادهایی با خودروسازان ایرانی منعقد کردند اما با اعمال تحریم‌ها این شرکت‌ها تخلف کرده و ایران را ترک کردند.

بومی‌سازی پژو 301 خودروهای قدیمی را از رده خارج می‌کند

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خودروسازی تجربه موفق بومی سازی پژو 206 و 207 را در کارنامه خود دارند، بیان کرد: خط تولید پژو 301 به منظور بومی‌سازی آغاز به کار کرد تا خودروهای قدیمی از رده خارج شوند. هم اکنون 60درصد قطعات پژو 301 داخلی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی سازی به 80 درصد افزایش خواهد یافت

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون 60درصد  قطعات پژو 301 داخلی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی سازی به 80 درصد افزایش خواهد یافت.