تجربه اولین شروع سیگار کشیدن در سنین زیر 10 سال

گروه سلامت الف،   3980425184

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور اجتماعی گفت: 25 درصد افراد سیگاری اولین شروع سیگار کشیدن را در سنین زیر 10 سال تجربه کرده‌اند و متاسفانه کشور ما یکی از کشورهای با شیوع بالای مصرف سیگار و قلیان بعد از چند کشور عربی است.

به گزارش وبدا، غلامحسن خدایی با بیان اینکه سیگار یکی از عوامل موثر در بروز بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان محسوب می‌شود، گفت: دسترسی ساده به دخانیات یکی از عوامل شیوع بالای مصرف آن به شمار می‌رود که متاسفانه تاکنون در این حوزه اقدام خاصی انجام نشده است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور اجتماعی تصریح کرد: تشکیل سازمان مردم نهاد، انجمن پیشگیری از مصرف دخانیات و دخیل کردن مردم در این حوزه به عنوان یک استراتژی ضروری به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و توانمندسازی مردم، مطالبه‌گری از طریق سازمان‌های دولتی و اقدامات درمانی برای افراد مبتلا به  مصرف سیگار از جمله اهداف تشکیل انجمن پیشگیری از مصرف دخانیات به شمار می‌رود.

خدایی افزود: 25 درصد افراد سیگاری اولین شروع سیگار کشیدن را در سنین زیر 10 سال تجربه کرده‌اند و متاسفانه کشور ما یکی از کشورهای با شیوع بالای مصرف سیگار و قلیان بعد از چند کشور عربی است.