پرسش‌های خود را از رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با «الف» در میان بگذارید

گروه اقتصادی الف،   3980425120 ۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور و استان تهران، برای پاسخ به سؤالات مخاطبان، میهمان ویژه الف می‌شود.

پرسش‌های خود را از رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با «الف» در میان بگذارید

«مصطفی قلی‌خسروی»، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور و استان تهران، برای پاسخ دادن به سؤالات بینندگان درباره وضعیت حال و آینده بازار مسکن، در روز شنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ میهمان ویژه الف خواهد بود.

مسکن، بعد از موضوع اشتغال دومین دغدغه مردم است. در دو دهه گذشته، شاهد افزایش شدید‌ قیمت مسکن بودیم و این کالای مصرفی به کالایی سرمایه‌ای-مصرفی تبدیل‌شده است و امروز داشتن آن برای بسیاری از مردم بخصوص اقشار ضعیف و جوانان به یک رؤیا تبدیل‌شده است. دولت تدبیر و امید برای ایجاد رونق این بخش نتوانست اقدام درخوری انجام دهد و از طرح‌هایی که اعلام شد، یا روی کاغذ ماند یا هنوز بر روی کاغذ است.

قیمت مسکن براساس گزارش بانک مرکزی در یک سال گذشته افزایش ۱۰۰ را تجربه کرده است و با افزایش شدید قیمت‌ها در این بازار و کاهش قدرت خرید مردم، شاید صاحبخانه شدن دیگر یک رویا باشد. براساس برخی گزارش‌ها مدت زمانی برای خانه دار شدن در ایران، نیازمند پس انداز در مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ سال است. از سوی دیگر در کنار افزایش قیمت مسکن، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت‌ها به دلیل سه برابر شدن نرخ ارز باعث افزایش شدید اجاره‌های مسکن شد و مستاجران آن را افزایش نجومی عنوان می‌کنند.

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور و استان تهران، برای بررسی وضعیت بازار مسکن در روز شنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ میهمان ویژه الف می‌شود تا به سؤالات بینندگان در مورد این بخش پاسخ دهد.

 پرسش های خود را در انتهای این خبر و در بخش دیدگاه کاربران با رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در میان بگذارید.

چند نکته درباره پرسش ها

۱- لطفا از اظهار نظر به جای پرسش خودداری کنید

۲- پرسش كاربران دیگر را ببینید و از ارسال پرسش‌های تکراری پرهیز کنید

۳-  پرسش‌ها را ويرايش و کوتاه کنید