سخنگوی دستگاه قضا: اوین زندانی معمولی است و مخوف یا لاکچری نیست

گروه سیاسی الف،   3980425095

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی پیرامون لاکچری خواندن زندان اوین و بازدید اخیر او از این زندان، گفت: این زندان نه مخوف است نه لاکچری. زندان اوین یک زندان معمولی است.

به گزارش ایسنا غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در رابطه با بازدید اخیرش از زندان اوین و اینکه آیا این بازدید ارتباطی به گزارشی که پیرامون لاکچری بودن این زندان منتشر شده بود دارد یا نه؟ اظهار کرد: واقعاً یکروز می‌گویند اوین مخوف ترین زندان است و گاهی می گویند به اصطلاح لاکچری است. این همه تضاد؟ تضادها در مورد اظهار نظرها زیاد است. ما زندان اوین را نه مخوف می‌دانیم و نه زندان لاکچری. ما برای همه زندانی‌ها در تمامی زندان ها حقوقی قائل هستیم.

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که در حوزه زندان بانی بسترهای لازم برای بازپروری و بازاجتماعی شدن را فراهم کنیم. زندانیان این زندان محکومان مالی هستند که به معنای کلاهبرداری نیست. محکومان مالی، مهریه، دیات و تصادفات جزء این افراد هستند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: به عقیده ما خیلی از این افراد نباید در زندان باشند. کسی که برای محکومیت مالی به زندان رفته است در آنجا نگهداری می شود و زندان اوین یک زندان معمولی است. رفتن من هم ارتباطی به موضوعات مطروحه نداشت بلکه به جهت خاصی بود که لازم بود برویم و بازدید و بررسی کنیم.