پاسخ شهردار تهران به رئیس سازمان بازرسی درباره انتخابات شورایاری

گروه اجتماعی الف،   3980425037

شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری تابع قانون در ارتباط با انتخابات شورایاری‌ها است گفت: چنانچه که قانون بگوید آن را اجرا و در غیر این صورت انتخابات را برگزار نخواهیم کرد.

پاسخ شهردار تهران به رئیس سازمان بازرسی درباره انتخابات شورایاری

به گزارش تسنیم، پیروز حناچی در حاشیه کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو که امروز با حضور جمعی از معلولان و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر سهم دوچرخه در شهر تهران یک درصد است و ما باید این آمار را به بالای 2 الی 4 درصد برسانیم و اگر این اتفاق بیفتد کار بزرگی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط شهر تهران یکی  از راه‌های کاهش آلودگی هوا استفاده از دوچرخه است و این کار باید در کنار توسعه حمل و نقل عمومی بویژه مترو انجام شود.

شهردار تهران در ارتباط با پیوستن جامعه معلولان به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته نیز قشرهای مختلف به این کمپین اضافه شدند و در واقع این کمپین ابتدا به صورت نمادین فعالیت خود را آغاز کرد اما ما بنا داریم سه‌شنبه‌های بدون خودرو را به روزهای دیگر هفته تسری بدهیم و بتوانیم روزهای بیشتر هفته را بدون خودرو در شهر تهران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 3 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در شهر تهران تردد می‌کنند که آمار زیادی است و البته تلاش بسیاری برای کاهش موتورسیکلت‌های کاربراتوری انجام شده است. شهرداری نیز با راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه تلاش خواهد کرد استفاده از دوچرخه در شهر تهران را گسترش دهد.

حناچی با اشاره به راه‌اندازی پنجاهمین ایستگاه دوچرخه در هفته گذشته گفت: بنا داریم در آینده تعداد بیشتری از این ایستگاه‌ها را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فقط ایستگاه‌های دوچرخه در مناطق مرکزی پیش‌بینی شده و در مناطق جنوبی شهر تهران خبری از این ایستگاه‌ها نیست گفت: از بخش خصوصی که متولی راه‌اندازی این ایستگاه‌هاست می‌خواهیم که ایستگاه‌های جدیدی را در مناطنق جنوبی شهر تهران راه‌اندازی کند؛ ضمن اینکه قیمت استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی را کاهش دهد تا تعداد بیشتری از شهروندان از آن استفاده کنند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور انتخابات شورایاری‌ها را غیرقانونی دانسته، شما چه پاسخی به آنها دارید گفت: به هر صورت در قانون اساسی شکل‌گیری انجمن‌های محلی زیر مجموعه شورای شهر تاکید شده است ولی به چگونگی شکل‌گیری آن اشاره نشده است.

حناچی تصریح کرد: به هر حال 4 دوره از انتخابات شورایاری‌ها برگزارشده و قرار است پنجمین دوره انتخابات شورایاریها برگزار شود که در همین زمینه مدیریت شهری اقدام به اخذ مصوبه‌ دولت در این ارتباط کرده است.

وی گفت: البته ما تابع قانون هستیم و اگر بنا نباشد انتخابات را برگزار نخواهیم کرد و اگر قرار باشد انتخابات را برگزار می‌کنیم.