فقط یک پنحم از کاربران توئیتری، ترامپ را دنبال می‌کنند

گروه جهان الف،   3980425015

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی مرکز پژوهش پیو از هر ۱۰ کاربر توئیتری جمهوری خواه بزرگسال تقریبا فقط ۳ نفر آنان ترامپ را دنبال می‌کنند که این رقم در بین دموکرات‌ها ۱۳ درصد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­فقط یک پنجم کاربران توئیتری مطالب دونالد ترامپ را دنبال می‌کنند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی، ۱۹ درصد از کاربران آمریکایی توئیتر که با استفاده از این شبکه اجتماعی مطالب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را دنبال می‌کنند، معتقدند عملکرد وی درست است.

براساس گزارش مرکز پژوهش پیو، حساب کاربری @realDonaldTrump با بیش از ۶۰ میلیون دنبال کننده در سطح جهان، توانسته است مخاطبان خوبی برای اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا که اغلب جنجالی است، فراهم کند.

این آمایش بر اساس گفتگو‌های پیو با ۲ هزار و ۳۸۸ نفر از کاربران بزرگسال آمریکایی که از توئیتر استفاده می‌کنند و به این مرکز پژوهشی اجازه داده اند تا حساب‌های کاربری عمومی و خصوصی آنان را بررسی کند، بین دسامبر ۲۰۱۸ و ژوئیه ۲۰۱۹ انجام شده است.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد، از هر ۱۰ کاربر توئیتری جمهوری خواه بزرگسال تقریبا فقط ۳ نفر آنان ترامپ را دنبال می‌کنند که این رقم در بین دموکرات‌ها ۱۳ درصد است.

همچنین ۵۴ درصد از کاربرانی که توئیتر رئیس‌جمهور آمریکا را دنبال می‌کنند، عملکرد ترامپ را از اواخر ۲۰۱۸ خوب توصیف می‌کنند، اگرچه ۲۴ درصد از کاربران توئیتری هرگز رئیس‌جمهور آمریکا را دنبال نمی‌کنند.

پیو اعلام کرد با وجود دنبال کنندگان زیاد ترامپ در توئیتر، اما دسترسی مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا به این شبکه اجتماعی با محدودیت روبروست و فقط ۲۲ درصد از افراد بزرگسال آمریکا از اینگونه خدمات استفاده می‌کند.

مرکز پژوهش پیو تصریح کرد در مقایسه با دسترسی ۲۲ درصدی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کاربران توئیتری، دسترسی دونالد ترامپ به این شبکه اجتماعی همچنان پایین است.

گزارش نظرسنجی پیو در حالی منتشر می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی با توئیت پیام‌های تند و جنجال برانگیز علیه ۴ زن رنگین پوست دموکرات عضو کنگره از آنان خواست به کشور‌های خود بازگردند حتی اگر همه آنان شهروندان آمریکا هستند.

این در حالی است که نامزد‌های دموکرات ریاست جمهوری و نمایندگان ارشد کنگره اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را نژادپرستانه و دشمن هراسی توصیف کردند.