نشست وزیر امور خارجه روسیه با سفیران اروپایی درباره برجام

گروه جهان الف،   3980424218

وزیر امور خارجه روسیه با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسکو و مدیریت دفتر نمایندگی این اتحادیه در روسیه دیدار و درخصوص برجام و برخی موضوعات مهم از نظر روسیه به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار اوضاع جاری و دورنمای توسعه روابط روسیه و اتحادیه اروپا که در حال بهتر شدن نیست هم بررسی شد.
لاوروف در این دیدار تصریح کرد که طرف روسی عزم خود را برای احیای گفت وگوها و روابط و همکاری‌های کامل با اتحادیه اروپا بر اساس اصول متقابل و یکسان، بارها نشان داده است.

وی در این رابطه بر غیرسازنده بودن تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا که مانع گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دو طرف می‌شود و نیز گام‌های دیگر که قوانین بین المللی را نادیده می‌گیرد و خطوط حائل و جداکننده در اروپا بوجود می‌آورد، تاکید کرد.
در این دیدار مسائل مهم بین المللی با محوریت چشم انداز بهبودی اوضاع پیرامون برجام و نیز مناقشه داخلی در اوکراین مطرح و بررسی شد.
وزیر خارجه روسیه از اتحادیه اروپا خواستار کمک برای اجرای کامل و بدون قید و شرط تعهدات اوکراین در چارچوب توافقنامه مینسک و نیز در عرصه رعایت حقوق اقلیت‌های قومی در این کشور شد.
لاوروف همچنین با سفرای اروپایی در خصوص اوضاع لیبی و پایان دادن به مناقشه در این کشور گفت و گو و تبادل نظر کرد.
پیشتر وزیر امور خارجه روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گوشزد کرده بود که باید مسئولیت خود را در حفظ برنامه جامع اقدام مشترک بپذیرند.