اخلال یک موسسه اسرائیلی در اینستکس

گروه جهان الف،   3980424130

موسسه صهیونیستی شورات هادین رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بر اساس طرحی تهیه شده قصد دارد با تنظیم دادخوستی در کشور فرانسه اموال مبادلاتی ایران از طریق اینستکس را توقیف کند.

اخلال یک موسسه اسرائیلی در اینستکس

ایرنا نوشت: تارنمای روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم امروز با اعلام این مطلب مدعی شد که، این اقدام مؤسسه صهیونیستی می‌تواند کار سازو کار مالی اروپا برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را دشوار کند.

"مرکز حقوقی شورات هادین اسرائیل" و همچنین خانواده‌های متأثر از حوادثی که مدعی "تروریستی" بودن آن هستند، به دنبال راهکارهایی برای توقیف اموال مبادلاتی ایران از طریق اینستکس می‌باشند. این خانواده‌ها مدعی هستند برخی بستگانشان در حملات نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی جان خود را از دست داده اند.

به نوشته اسرائیل هیوم، این "خانواده‌ها" روز دوشنبه شکایتی را در یک دادگاه فرانسوی تنظیم و تمام پول، نفت یا اموال متعلق به ایران را به عنوان خسارت مطالبه خواهند کرد.

"شاکیان" این پرونده مدعی هستند که در یک مورد ایران و سوریه از گروه حماس حمایت کرده تا در اکتبر ۲۰۱۴ عملیاتی را در شهر قدس انجام دهند.

براساس برخی گزارش‌های سال ۲۰۱۷ میلادی، مرکز حقوقی شورات هادین که وکالت این افراد را برای توقیف اموال ایران بر عهده دارد رابطه‌اش با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) افشا شده است.

آمریکا اردیبهشت سال گذشته در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و پس از آن تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد. آمریکا با اعمال تحریم‌ها تمام راه‌های مبادلاتی ایران برای خرید غذا و دارو را بست.

کشورهای اروپایی در پی این اقدام برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تصمیم به ایجاد یک ساز و کار مالی برای مبادله با ایران گرفتند. به این ترتیب کانال ارتباطی اینستکس در پاریس و در چارچوب قوانین فرانسه ثبت و برای صادرات کالاهای اروپایی به ایران شکل گرفت.