حباب سکه ۲۲۰ هزار تومان شد

گروه اقتصادی الف،   3980424111

کشتی آرای با بیان اینکه حباب سکه با کاهش چشم گیر به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است، گفت: سکه های پیش فروش که سال ۹۷ به دست خریداران رسید این روزها در بازار فروخته می شوند و این نشان میدهد دیگر نگه داری سکه به صرفه نیست.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری و علت کاهش قیمت ها در این بازار طی هفته های گذشته، اظهار داشت: قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در دو سه هفته اخیر رو به کاهش بوده است که البته عامل اصلی این کاهش قیمت‌ها، کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضاست.

وی از کاهش میل خرید طلا و سکه در بازار همزمان با کاهش قیمت ارز و قیمت سکه خبر داد و گفت: این روزها سکه هایی وارد بازار می شوند که سال 96 در سیستم بانکی برای خرید آنها ثبت نام انجام شد و سال 97 به دست خریداران رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در همین ارتباط با تأکید براینکه نگه داری سکه دیگر به صرفه نیست، تصریح کرد: عرضه ی مناسب سکه ها در بازار موجب شده تا سکه های پیش فروشی وارد چرخه ی بازار شوند و تقاضا برای خرید طلا و سکه کم شود.

کشتی آرای از تخلیه حباب سکه نیز خبر داد و افزود: حباب سکه که فروردین ماه امسال به 580 هزار تومان نیز رسیده بود هم اکنون به 220 هزار تومان کاهش یافته است.

وی ضمن تأکید براینکه حباب سکه به طور حتم در روزهای آینده بازهم تخلیه خواهد شد، گفت: قیمت سکه نسبت به دو سه هفته اخیر بیش از 300 هزار تومان کاهش داشته است.

*** گفتنی است، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به روز کاری قبل، به قیمت 4میلیون و 292 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 270 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 248 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 379 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 969 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای 18عیار هم 414 هزار و 400 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1415.3 دلار معامله می‌شود.