چند نظامی ترکیه‌ای در درگیری با پ‌ک‌ک کشته شدند

گروه جهان الف،   3980423216

در جریان دور دوم عملیات ارتش ترکیه علیه نیروهای ‌«پ‌ک‌ک‌» در استان «حکاری» طرف‌های درگیر متحمل خسارات جانی شدند.

به گزارش فارس، چند نظامی ترکیه در درگیری با عناصر گروه «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) در جنوب شرقی این کشور کشته و مجروح شدند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در عملیات جدید ارتش ترکیه در یکشنبه و در استان «حکاری» علیه مواضع پ‌ک‌ک، سه نظامی ترکیه کشته  و یک نفر نیز مجروح شد.

ارتش ترکیه اعلام کرده که در جریان این عملیات سه عضو پ‌ک‌ک نیز کشته شدند. پ‌ک‌ک به طور عمده در جنوب شرقی ترکیه و مرز با عراق فعالیت می‌کند و مواضع و استحکامات خود را  در آنجا برپا داشته است.

این در حالی است که ترکیه در روزهای گذشته دور دوم عملیات «چنگال-2» را در استان «خاکورک» آغاز کرد  به‌طوری‌که  وزارت دفاع ترکیه روز شنبه از شروع عملیات جدید نظامی علیه نیروهای پ‌ک‌ک در شمال عراق خبر داد. وزارت دفاع ترکیه در بیانیه روز شنبه شروع عملیات «چنگال 2» برای نابودی مواضع و پناهگاه‌های اعضای پ‌ک‌ک‌ را در منطقه «خاکورک» اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که این عملیات در اواخر جمعه با مشارکت کماندوها و انجام حملات هوایی و توپخانه آغاز شد.

وزارت دفاع ترکیه هفته گذشته نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، 61 عضو پ‌ک‌ک در عملیات ضدتروریستی در شمال عراق کشته شده‌اند. بنابر گزارش آناتولی، از زمان آغاز عملیات چنگال در منطقه خارکوک در تاریخ 27 ماه مه، در شمال عراق، مجموع ۱۱۰ قبضه مین و مواد منفجره دست‌ساز در این منطقه کشف و خنثی شده است. وزارت دفاع ترکیه همچنین تاکید کرده که در این عملیات تعداد 151 انبار مهمات و پناهگاه متعلق به گروه‌های مسلح نیز منهدم شده است.  (جزئیات بیشتر)

پ‌ک‌ک که اعضایش بیشتر در کوه‌های «قندیل» و شمال عراق مستقرند، از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود. این گروه بعد از نقض آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سرگرفت.

بر اساس آمار دولتی، تاکنون بیش از ده‌ها هزار نفر در جریان عملیات‌های پ‌ک‌ک جان خود را از دست داده‌اند.