برادر میترا استاد: میترا مسلمان بود/ نجفی برایم قسم خورد که نمی‌خواسته خواهرم را بکشد/ ما را تهدید کرده‌اند

گروه حوادث الف،   3980423127 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسعود استاد در رابطه با اینکه در نخستین جلسه دادگاه چه صحبتی بین او و نجفی رد و بدل شد گفت: نجفی قسم خورد که نمی خواسته خواهرم را بکشد. گفت من به فکر مادر میترا و پسرش هستم. بیشتر همان حرف هایی که در دادسرا به من گفته بود را مطرح کرد. من هم در جواب او سکوت کردم و بیشتر شنونده بودم.

برادر میترا استاد: میترا مسلمان بود/ نجفی برایم قسم خورد که نمی‌خواسته خواهرم را بکشد/ ما را تهدید کرده‌اند

ساعت ۹ صبح دیروز درهای سالن اصلی دادگاه کیفری به روی خبرنگاران گشوده شد و افرادی که مجوز حضور در جلسه دادگاه را داشتند وارد شدند. ساعت ۹:۱۴ نیز محمد علی نجفی – شهردار اسبق تهران- با لباس زندان و در حالی که دستبند بر دستانش گره خورده بود همراه با مأموران بدرقه وارد سالن دادگاه شد.

این در حالی بود که دختر، داماد و راننده نجفی نیز در سالن حضور داشتند. اما از خانواده میترا استاد -مقتول- فقط وکلای ایشان و برادرش مسعود در جلسه حاضر شده بودند و از پدر و مادر و تنها پسر میترا خبری نبود. این در حالی بود که قاضی محمد کشکولی - ریاست دادگاه- به وکلای خانواده مقتول تأکید کرد؛ حضور پدر و مادر و فرزند میترا استاد برای جلسه بعدی دادگاه الزامی است.

بعد از پایان جلسه دادگاه،‌ مسعود استاد در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: قرار بود مسائلی را افشا کنم اما فعلاً دست نگه داشتم تا ببینم رأی دادگاه چه می‌شود. قرار بود ثابت کنند که قتل غیر عمد بوده و دوستان و وکلای آقای نجفی خیلی تلاش کردند اما نتوانستند این موضوع را ثابت کنند. بعد هم صحبت به پرستو بودن خواهرم کشیده شد که این موضوع هم در نهایت منجر به آبروریزی خود قاتل شد و این مسأله هم تأیید نشد. بعد از این موضوع مسأله مهدور‌الدم بودن را مطرح کردند که در جلسه دادگاه متوجه شدم این موضوع هم به نتیجه نرسیده است. تمام افرادی که مدعی شده‌اند با میترا ارتباط داشته‌اند به دادسرا احضار شده‌اند و خوشبختانه تمامی آنها به پاکدامنی میترا شهادت داده‌اند و نتوانستند میترا را محکوم به مهدور الدم بودن  کنند. البته این را هم بگویم چنین تهمتی دور از انسانیت و شرافت انسانی است که شخصی بخواهد دست به چنین کاری بزند. من فعلاً سکوت می‌کنم و منتظر رأی دادگاه هستم و خوشبختانه تا الان قوه قضائیه براساس عدالت پیش آمده است.

مسعود استاد در رابطه با اینکه در نخستین جلسه دادگاه چه صحبتی بین او و نجفی رد و بدل شد گفت: نجفی قسم خورد  که نمی خواسته خواهرم  را بکشد. گفت من به فکر مادر میترا و پسرش هستم. بیشتر همان حرف هایی که در دادسرا به من گفته بود را مطرح کرد. من هم در جواب او سکوت کردم و بیشتر شنونده بودم.

برادر مقتول در خصوص اینکه گفته شده میترا مسلمان نبوده نیز گفت: این مورد نیز جزء مسائلی بود که می خواستند با طرح آن  ریختن خون میترا  را مباح اعلام کنند تا تنها دیه به متهم تعلق بگیرد و با پرداخت مبلغی متهم نجات پیدا کند.  آنها تمام راه ها را رفته اند تا قتل عمد خواهرم را شبه عمد یا غیر عمد جلوه دهند اما درنهایت خودشان مهدور الدم بودن را تکذیب کردند.

او در پاسخ به این سؤال که چرا مهیار – پسر مقتول- در دادگاه حضور نداشت گفت: مهیار 16 سال دارد و مسائلی که امروز در دادگاه در رابطه با قتل خواهرم مطرح شد مطالب ناراحت‌کننده‌ای بود که دلم نمی‌خواست او بشنود چرا که تا آخر عمر در ذهنش باقی می‌ماند و روز قتل تأثیرات منفی به او وارد شده است. چهارشنبه هم که مجبوریم او را به دادگاه بیاوریم از قاضی خواسته‌ام در خصوص مسائل پزشکی و جزئیات قتل صحبتی به میان نیاید.

وی درنهایت در پاسخ به این سؤال که موضوعاتی که قرار است بعد از صدور رأی بیان کنید در چه خصوص می‌تواند باشد گفت: موضوعات مربوط به طرف مقابل است و بعد از رأی دادگاه بیان می‌شود. این جنایت خانوادگی است و هیچ دلیل سیاسی یا امنیتی ندارد. هر چند که سعی کردند موضوع قتل را سیاسی جلوه دهند اما قتل خانوادگی است. ما تهدید شدیم، درخواست مذاکره به ما داده شد ولی من آدمی نیستم که از این جوسازی‌ها بترسم. ما قصاص می‌خواهیم.

برادر میترا استاد همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود نجفی به جای فرد دیگری قتل را به گردن گرفته است، اظهار کرد: دوربین‌ها زمان خروج نجفی را ضبط کردند و چنین فرضیه‌ای درست نیست.