بر اساس مصوبه هیات وزیران تغییرات جدید در مصارف یارانه/ حذف سه دهک بالای درآمدی کلید خورد

گروه سیاسی الف،   3980422085 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هیات وزیران آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور که مربوط به هدفمندی یارانه ها در تمام حوزه ها می شود را ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۹۸/۰۴/۱۶ هیأت وزیران در خصوص «آئین نامه اجرایی تبصره ۱۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور»، طی نامه شماره ۴۶۵۰۹ در تاریخ ۹۸/۰۴/۱۹ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

در این آئین نامه ۷ ماده به انضمام تبصره‌های متعدد تشریح شده که دو مورد از مباحث مهم تصویب شده مربوط به تغییرات در یارانه نقدی و یارانه آرد صنف و صنعت است.

در بند چهارم ماده مربوط به مصارف هدفمندی یارانه‌ها بر اساس جدول تبصره ۱۴ آمده است: مبلغ ۶۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم و نان. به استناد جز ۳ بند الف تبصره ۱۴، از ابتدای سال ۱۳۹۸ یارانه آرد صنف و صنعت حذف و منابع حاصل از آن به خرید تضمینی گندم اختصاص می‌یابد.

همچنین در ماده ششم نیز به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف شده است که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و وزارت کشور (استانداران) طی دستورالعملی که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آئین نامه تهیه می‌کند، نسبت به شناسایی و حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها اقدام نماید. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است، پس از اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای اعلامی (در اولین نوبت) اقدام نماید.

تبصره ۱- خانوارهای حذف شده می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یاد شده به کلیه اطلاعات بانکی و ارائه اطلاعات و مستندات لازم، اقدام نماید. وزارت مذکور مکلف است پس از بررسی مستندات ارائه شده، اسامی سرپرستان خانوارهای واجد شرایط دریافت نقدی را مجدداً به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام نماید تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آنها برقرار شود. وزارت یاد شده موظف است نتایج را به کلیه معترضین اعلام نماید.

همچنین در ماده ۷ این آئین نامه آمده است که موالید جدید (تازه متولد شده‌ها) صرفاً با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در صورت وجود منابع با رعایت قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

برای دریافت متن کامل آئین نامه به اینجا مراجعه کنید.